خانه / اخبار روز / تمامی بخش‌های حاکمیتی و خصوصی باید مشوق تولید باشند

تمامی بخش‌های حاکمیتی و خصوصی باید مشوق تولید باشند

حجت‌الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شعارها و عناوینی که رهبر معظم انقلاب برای سال‌ها تعریف می‌کنند، فلسفه‌ای دارد، اظهار کرد: در کشور ظرفیت‌هایی وجود دارد که گاهی از آن‌ها غفلت می‌شود و گاهی موانع و مشکلاتی وجود دارد که به‌دلیل نداشتن همت کافی، آن موانع حل نشده‌اند.

وی افزود: بنابراین لازم است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را به آن مسائل اختصاص دهند تا همه ظرفیت کشور اعم از حاکمیتی و مردمی به سمت آن شعار سوق داده شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به‌نام جهش تولید یادآور شد: در این حوزه موفقیت کامل حاصل نشد که از جمله مصادیق این ناکامی می‌توان به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد که علت آن تعطیلی بخش‌هایی از واحدهای تولیدی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بود.

جعفری با بیان اینکه در راه تولید، موانعی وجود دارد، گفت: موانع دست‌وپا گیر و قوانینی بر سر راه تولید وجود دارد که اجازه پویایی تولید را نمی‌دهند، این موانع باید کنار زده شوند، رفع بخشی از این موانع بر عهده دستگاه‌های حکومتی است، چرا که با وجود این موانع جهش تولید تحقق پیدا نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که یک تولیدکننده قصد تولید محصول را داشته تا زمان راه‌اندازی تولید آن محصول، باید فاصله‌ای طولانی را طی کرده تا آن ایده محقق شود، هیچ کشوری در دنیا شرایط کشور ما را ندارد، از تولیدکننده استقبال زیادی می‌شود، چرا که اقتصاد، رونق و اشتغال هر کشور به تولید گره خورده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تغییر نگاه در حوزه تولید، تصریح کرد: نگاه مسئولان و مردم باید تغییر کند و به نگاهی ارزشی مبدل شود، اگر این نگاه محقق شود همه دست‌به دست یکدیگر داده و جهش تولید نیز شکل می‌گیرد.

جعفری به مسئله پشتیبانی اشاره کرد و توضیح داد: همه بخش‌های حاکمیتی و خصوصی باید مشوق تولید باشند، چرا که حمایت از تولید منوط به مشوق‌هایی است که در اختیار آن تولیدکننده قرار داده می‌شود، به‌علاوه مشوق‌های قانونی نیز باید وجود داشته باشد، سیستم بانکی باید به کمک تولیدکننده بیاید و اگر چرخه تولید قدیمی است دستگاه‌ها و ماشین‌آلات جدید در اختیار تولیدکننده قرار بگیرند.

این نماینده مجلس با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی نابرابر و هجمه تحریم‌های فلج‌کننده به سمت کشور بیان کرد: مانع‌زدایی از تولید به تمام معنا می‌تواند به شکوفایی اقتصادی کمک کند، اگر چرخه اقتصاد شروع به حرکت کند، اشتغال ایجاد شده، بیکاری کاهش پیدا می‌کند، مشکل نقدینگی و تورم از بین می‌رود و صادرات صورت می‌گیرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت خارجه کمک به حوزه بازاریابی است، افزود: این مسئله تنها به دوش تولیدکننده نبوده و باید حاکمیت به یافتن بازار در راستای فروش محصولات بشتابد.

جعفری انتخابات ریاست جمهوری سال‌جاری را یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها برای تحقق شعار سال عنوان و تصریح کرد: مهم‌ترین بخش مدیریت کشوری، ریاست جمهوری و بخش اجرایی است، نشانه‌های اهمیت این جایگاه را از طریق حمله همه‌جانبه دشمن برای کاستن حضور مردم در صحنه به تناوب مشاهده کرده‌ایم، زیرا چندهزار مدیر و شغل در بخش‌های اجرایی فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: اگر مدیریت با کفایت، ضد فساد، معتقد به توانمندی داخل و با عملکرد انقلابی و جهادی سکان‌دار کشور شود، یقینا در رسیدن به اهداف کشور اثرگذار است، به‌همین دلیل هرچه بیشتر مردم در انتخاب رئیس جمهور دقت داشته باشند در واقع در تعیین سرنوشت خود شرکت کرده‌اند و باید مدیریت کلان کشور را به دست فردی انقلابی هدایت کنیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی همه بخش‌های خصوصی، دولتی و مردمی را در تحقق شعار سال موثر دانست و خاطرنشان کرد: برخی وزارت‌خانه و دستگاه‌ها نظیر سازمان صمت، جهاد کشاورزی، وزارت کشور و بانک مرکزی مسئولیت خطیرتری در این حوزه دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید