خانه / اخبار روز / شرکت پدیده چشم‌انداز روشنی خواهد داشت

شرکت پدیده چشم‌انداز روشنی خواهد داشت

علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه بازدید از گروه شرکت‌های پدیده شاندیز، اظهار کرد: از روزهای ابتدایی ماموریت بنده در استان، اولین پرونده کاری روی میز استانداری مسئله شرکت پدیده بود.

وی افزود: در نشست ستاد تدبیری که از دی ماه سال 97 برگزار شد، راهبردی مبتنی بر نظرات کارشناسی اقتصادی برای ساماندهی این شرکت مورد توجه اعضا بود و همه مصمم بودند که شرکت پدیده نه تنها باید احیا شده و اشتغال ایجاد کند، بلکه باید به محور توسعه در شرق کشور تبدیل شود. اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته و اگر پروژه تا الان پیشرفت داشته، به دلیل انتخاب مسیری قانونی بود که دنبال شد.

رزم‌حسینی بیان کرد: در اولین نشستی که با وزیر اقتصاد در استانداری تشکیل دادیم، مصوب شد در قدم اول دستگاه قضا نسبت به تعیین تکلیف پرونده قضایی شرکت پدیده اقدام کند و دستگاه قضایی نیز بعد از مدتی مراحل قانونی، برگزاری دادگاه را شروع و اقدام به صدور رای نمودند که بر اساس رای دادگاه مقرر شد همه طلبکاران از جمله بانک‌ها و موسساتی که تسهیلات به شرکت پدیده پرداخت کردند، به عنوان سهامدار تلقی شوند که پس از اعلام رای دادگاه مراحل بعدی اجرا و سایر موارد آغاز شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به 40 جلسه برگزار شده با موضوع پدیده در دوران ماموریت خود در خراسان رضوی، تصریح کرد: تشکیل این جلسات متعدد به دلیل اهمیت 120 هزار سهامدار این شرکت بود. سرانجام دیدیم که نتیجه تلاش‌ها به اینجا رسید که شرکت قرار است وارد بورس شود.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن بدهی شرکت در شرایط فعلی، دارایی‌های ارزشمند شرکت و اخذ مصوبات سران قوا برای حل مشکل این شرکت سه امتیاز برجسته گروه شرکت‌های پدیده شاندیز است. اگر نسبت به این شرکت در سراسر ایران شاکی وجود داشته باشد، در دادگستری شهر مشهد به صورت متمرکز به آن رسیدگی می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رزم‌حسینی با بیان اینکه کشور در دوران طلایی بورس قرار دارد، عنوان کرد: امروز استان مفتخر است که اعلام کند شرکت پدیده چشم‌انداز روشنی خواهد داشت و از شنبه سهام آن در بورس عرضه خواهد شد. این امانتی بوده که به مجمع سپرده شده است. در یک سال گذشته اقدامات کم‌نظیری در سطح استان و کشور برای ساماندهی مجموعه پدیده صورت گرفت، زیرا هدف این بود مجموعه شرکت‌های پدیده مجددا به دوران رونق خود برگشته و سهمی در اشتغال استان داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی از رئیس‌جمهور و سران قوا، وزیر کشور، وزیر اقتصاد و امور دارایی، معاون اقتصادی وزیر کشور، استاندار وقت خراسان رضوی و معاونین وی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برای پیشبرد مسئله پدیده تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید