خانه / اخبار روز / عنابستانی: وفق دادن زندگی با کرونا باید از طرف پیشتازان جامعه تبلیغ شود

عنابستانی: وفق دادن زندگی با کرونا باید از طرف پیشتازان جامعه تبلیغ شود

علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد ضرورت انتشار پویش‌های اجتماعی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: قطعا حضور جامعه نخبگانی و قشر مؤثر در عرصه‌ای اجتماعی می‌تواند برای تعیین تغییر جهت حرکت اجتماع تأثیرگذار باشد. کرونا ویروس واقعیتی است که جامعه باید با آن بسازد و خود را با آن وفق دهد. در مقطعی کشورها احساس کردند که حضور این ویروس موقت است و با برقراری شرایط قرنطینه، می‌توان آن را رفع کرد. دنیا امروز به این نتیجه رسیده است که ما باید شرایط اجتماعی و زندگی خود را با کرونا منطبق کنیم نه برعکس.

نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم رعایت اصول بهداشتی را ملزم به «همراهی و همدلی مردم» کرد و گفت: می‌گویند مردم بر دین و آیین ملوک خود هستند. این ملوک را باید به همه خواص و تأثیرگذاران اجتماعی تعمیم داد. همه باید به این عرصه ورود کنند و پویش‌هایی مثل «من ماسک می‌زنم» را حمایت کنند. پیشتنازان باید این نکته را جا بیندازند که ما باید خود را با کرونا وفق دهیم و ضمن ضرورت حفظ سلامت به رشد اقتصاد خود کمک کنیم. القای وجود واقعی این ویروس و ضرورت زندگی با آن کاری است که فقط از مبلغان جامعه در هر سطحی برمی‌آید.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان در مورد ضرورت قانون‌گذاری در زمینه رعایت اصول بهداشتی گفت: قانون تا زمانی که اجتماعی نشود، تأثیرگذار نخواهد بود. قانون، باید جامعه ‍پذیر باشد. ما قوانین زیادی داریم که به علت جامعه‌ناپذیری اجرایی نمی‌شود. ضرورت قانون برای رعایت پروتکل‌های اجتماعی وجود ندارد. جامعه باید بپذیرد که باید با این ویروس زندگی کند و بخشی از زندگی روزمره را به رعایت اصول بهداشتی اختصاص بدهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید