خانه / دسته‌بندی نشده / نخستین خط تولید دستگاه تنفس مصنوعی به بهره‌برداری رسید

نخستین خط تولید دستگاه تنفس مصنوعی به بهره‌برداری رسید



به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، نخستین خط تولید «ونتیلاتور» ICU برای تنفس مصنوعی بیماران به بهره برداری رسید.
خط تولید دستگاه تنفس مصنوعی برای نخستین بار در ایران توسط پویندگان راه سعادت یکی از شرکت‌های دانش‎‌بنیان فعال در حوزه تولید تجهیزات پزشکی راه‌اندازی شده است.
برای راه‌اندازی خط تولید ونتیلاتور و آغاز فرآیند ساخت این دستگاه در کشور، بالغ بر 88000 ساعت نفر-ساعت کار تخصصی و کارشناسی توسط متخصصان و فناوران داخلی انجام شد و همچنین بیش از 3 سال صرف فرآیند تحقیق و توسعه شده است.

**ونتیلاتور چیست؟
دستگاه تنفّس مصنوعی یا وِنتیلاتور (به انگلیسی: Medical ventilator) دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به‌طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند انجام می‌دهد. به عبارت دیگر در ریه می‌دمد و درنگ می‌کند و بازدم خودبخود انجام می‌شود
نرسیدن اکسیژن به بافت قلب مهمترین منشأ مرگ و میر در اثر عارضه قلبی به شمار می‌رود که تولید این دستگاه و ارائه به بیماران، می‌تواند تا حدود زیادی آسیب‌های قلبی را کاهش دهد.
محصولات این شرکت تاکنون به بیش از 45 کشور از جمله آلمان، ایتالیا، کانادا، روسیه به طور مستقیم صادر و علاوه بر کسب تأییدیه‌های داخلی، استانداردهای بین‌المللی از جمله CE اروپا را دریافت کرده است.
این شرکت‌دانش‌بنیان علاوه بر کسب سهم قابل توجهی از بازارهای داخلی و بین‌المللی در حوزه مانتیورهای نشان‌دهنده علائم حیاتی، دستگاه ونتیلاتور پرتابل، الکتروکاردیوگراف، ماژول عمق‌سنج بیهوشی و ساکشن برای مراقبت از بیماران در شرایط و مکان‌های گوناگون تولید و به بازارهای داخلی و بین‌المللی روانه کرده است.
در این مراسم، عبدالرضا یعقوب زاده رئیس هیئت مدیره شرکت پویندگان راه سعادت، محمود شیخ زین‌الدین، علی مرتضی بیرنگ و روح الله استیری، مدیران و معاونان معاونت علمی و فناوری ستاری را همراهی کردند.

لمی**1023**1440
تنظیم:ابوالقاسم تیموری** انتشار: گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید