خانه / دسته‌بندی نشده / هوای استان ایلام فردا بارانی است

هوای استان ایلام فردا بارانی است



سمیه عزیزمنش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مقدار بارش باران در این سامانه بارشی چندان موثر و مطلوب نیست اما در مقایسه با سامانه بارشی هفته گذشته از مقدار ریزش بیشتری برخودار است.
وی در خصوص دامنه پراکنش این سیستم بارشی افزود: این سامانه باران زا در همه نقاط استان ایلام پراکنش دارد ولی پتانسیل بارشی آن در مناطق سردسیر، کوهستانی و مناطق مرتفع بیشتر است.
عزیزمنش گفت: همچنین وزش باد به نسبت شدید در همه مناطق استان ایلام از دیگر پدیده های جوی استان در روز دوشنبه است.
وی یادآور شد: احتمال می رود به علت وزش باد در شهرستان های مرزی مهران و دهلران گرد و غبار با منشاء داخلی شکل بگیرد.
وی افزود: از روز سه شنبه و با کاهش تدریجی بارش ها هوای استان تا اوخر هفته پایدار خواهد بود.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در حالی فصل پاییز را پشت سرنهاده که بیشتر ایام پاییز به علت کاهش باران دچار خشکسالی بود که البته در مقایسه مدت مشابه با سال گذشته پاییز امسال از وضعیت بارشی بهتری برخوردار بود.
هرچند پاییز امسال چندین دوره بارش باران رخ داد اما میزان بارش های پاییزی نسبت به میانیگن بلندمدت 50 درصد کاهش یافته است.
در ابتدای سال زراعی جاری در شهرستان ایوان با 95 میلیمتر بیشترین بارش ثبت شده که نسبت به پارسال 25 درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت 45 درصد کاهش یافته است.
در این بازه زمانی کمترین بارش ها در شهرستان مهران با 21 میلیمتر بوده که نسبت به بارش های پارسال 100 درصد افزایش و در نسبت به بلندمدت 70 درصد کاهش داشته است.
در پاییز امسال میزان بارندگی 87 میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 321 درصد افزایش و در قیاس با بلندمدت 42 درصد کاهش داشته است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید