خانه / دسته‌بندی نشده / پروفسور شکراللهی: جایزه مصطفی(ص) جهانی می شود

پروفسور شکراللهی: جایزه مصطفی(ص) جهانی می شود



پروفسور شکراللهی دارای کرسی استادی در زمینه الگوریتم و ریاضیات الگوریتمی در دانشکده انفورماتیک و علوم ارتباطات و دانشگاه علوم پایه دانشگاه پلی تکنیک فدرال سوئیس، از برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی(ص) است.
وی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: جایزه مصطفی مربوط به جهان اسلام است؛ اعطای جوایز در هر جای دنیا سیاست های خود را دارد و دریافت این جایزه افتخار بزرگی برای من است.
پروفسور شکراللهی افزود: با توجه به این که سال ها در ایران حضور ندارم و از طریق گردهمایی های علمی با دانشمندان ایرانی به صورت مداوم در ارتباط هستم، به جرات می توانم بگویم که جایگاه علمی ایران در منطقه بی رقیب است و در حالی که در سمینارها و رویدادهای علمی جهانی شاهد حضور بی فروغ کشورهای دیگر هستیم، ایران سیر صعودی پر شتابی در زمینه علم دارد.
برنده جایزه مصطفی (ص) که این جایزه را به خاطر اختراعش در زمینه کد رپتور کسب کرده است، درباره آن گفت: کار کد ‘رپتور’ مخابره اطلاعات روی شبکه هایی است که احتمال پاک شدگی اطلاعات را دارند و با ارسال داده ها؛ محافظت لازم در برابر اتلاف بسته های دیتا را فراهم می کند که منجر به بازسازی داده های پاک شده یا از دست رفته می شود و از نطر علمی و صنعتی در جهان موفق بوده است.
شکراللهی همچنین با اشاره به حجم بالای پژوهش های آکادمیک گفت: بیش از 80 درصد پژوهش های علمی در همه جای دنیا بایگانی می شوند و به صنعت راه نمی یابند ولی نباید فراموش کرد که همین پژوهش ها بستر شکل گیری طرح های موفق در بازار صنعت است.
وی ادامه داد: پژوهش هایی که به صنعت منتهی می شوند، لزوما دارای ارزش علمی بالایی نیستند؛ به واقع اگر به دنبال انتقال علم به صنعت هستیم باید موضوعات پژوهشی از دل صنعت و نیاز جامعه گرفته شود و ارتباط صنعت و دانشگاه را بیشتر کنیم تا موفق به ایجاد طرح های بزرگ علمی برای پاسخ گویی به نیاز جامعه باشیم.
شکراللهی مارکتینگ یا بازاریابی را امری ضروری دانست و گفت : همانطور که موفقیت در بازار مستلزم علم و صنعت است، مارکتینگ هم می تواند نقش مهمی در حضور و قدرت صنعت داشته باشد؛ در سال های اخیر شاهد کارهای مهمی در حوزه های علمی کشور هستم که در زندگی روزمره مردم نقش مهمی داشته است و با مارکتینگ صحیح می توان آنها را ارائه کرد.
جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی (ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌ کند.
پروفسور شکراللهی با اختراعی در زمینه کد رپتور و ارول گلنبی از ترکیه با اثری در زمینه مدلسازی شبکه های اطلاعات و فناوری، دو برگزیده دومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) هستند و قرار است فردا (12 آذر) در مراسمی در تالار وحدت تهران از این دو دانشمند تقدیر شود.
9031 علمی
خبرنگار: عادل پازیار* انتشار:محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید