خانه / دسته‌بندی نشده / گوگل ترندز :پرتکرارین پرسش هایی که در سال 2017 از گوگل پرسیده اید

گوگل ترندز :پرتکرارین پرسش هایی که در سال 2017 از گوگل پرسیده اید



به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان در تارنمای خود به نقل از سخنگوی شرکت گوگل نوشت:براساس اطلاعات جمع آوری شده از ماه ژانویه تا دسامبر که توسط سخنگوی این شرکت ایوان باربور گریپی (Evan Barbour Grippi) ارایه شده، بخشی از سوالات مربوط به حوزه سلامت که توسط کاربران اینترنتی ایالات متحده در سال 2017 از دکتر گوگل Google پرسیده شده، به شرح زیر است:
لوپوس چیست؟ دوران نقاهت آنفولانزا چند روز است؟ چه چیزی باعث سکسکه می شود؟
در تحلیل جداگانه ای که شبکه سی ان ان در رابطه با پرسش های ‘چه’ و ‘ چرا’ ارایه کرده است، اطلاعات درخواستی در مورد رژیم کتو (keto) و آرامبخش های مجاز و غیرمجاز opioid به چشم می خورد.
سال گذشته عبارت های زیکا، آسیب های ناشی از ضربه مغزی و بادکش کردن ، در بین محبوب ترین عبارات جستجو شده در رابطه با حوزه سلامت قرار گرفتند.
برخی از محبوب ترین پرسش های مربوط به سلامت در سال جاری به همراه پاسخ های آنان،که توسط شبکه سی ان ان پوشش داده شده، در لیست زیر آورده شده است.
آرام بخش های اپیوئید چیست ؟
براساس آمار گوگل ترندز، سوالات مربوط به رژیم کتو، آرامبخش های اپیوئید و اینکه چرا اعتیاد یک بیماری است؟’ در کنار پرسش های مربوط به سریال ’13 دلیل برای اینکه’ در لیست محبوب ترین سوالات سال 2017 قرار گرفتند.
پرسش های مرتبط با رژیم غذایی کتو، یا کتوژنیک، نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش یافته و عبارتست از خوردن چربی های سالم تر و کربوهیدرات کمتر به منظور چربی سوزی بدن.
اگرچه این رژیم غذایی به تازگی محبوبیت پیدا کرده است اما استفاده از آن به اوایل سال 1920 و پس از اثبات خواص ضدتشنجی روزه داری بازمی گردد،رژیمی که در آن دوره برای درمان بیماران مبتلا به صرع مورد استفاده قرار می گرفته است.
بسیاری از مردم نیز در مورد آرام بخش ها و اعتیاد به آنها کنجکاو بودند که این پرسش ها تقریبا با بحران مخدر آمریکا که در آن زمان تیتر روزنامه ها را به خود اختصاص داده بود، همزمان شد.
به دنبال اپیدمی استفاده از آرام بخش های مجاز و غیرمجاز اپیوئید، دونالد ترامپ در ماه اکتبر وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.
بیش از دو میلیون آمریکایی به داروهای آرام بخش اعتیاد داشته و بدون تجویز پزشک از این مواد استفاده می کنند.
براساس تحلیلی از سازمان بیمه و سلامت Blue Cross Blue Shield که در ماه ژوئن منتشر شد این اپیدمی در ایالات متحده به تازگی آغاز نشده و طی هفت سال گذشته، میزان اعتیاد به موادمخدر در سراسر جهان تقریبا 500 درصد افزایش پیدا کرده است.
براساس گزارش موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر و متخصصان این حوزه، اعتیاد به عنوان یک بیماری مزمن و عودکننده مغزی شناخته می شود.
همچنین در سال جاری، سریالی تحت عنوان ’13دلیل برای اینکه’، که از شبکه آمریکایی نت فیلیکس Netflix پخش می شود، به طور یکسان از سوی بزرگسالان و کودکان مورد جستجو قرار گرفته است.
داستان مجموعه از این قرار است که پس از گذشت دو هفته از خودکشی هانا بیکر دختر نوجوان سریال، معلوم می شود که او قبل از خودکشی 13 نوار کاست از خود برجای گذاشته است. هانا می‌گوید که قصد دارد در این سیزده نوار داستان زندگی خود و به خصوص دلایلش را برای خودکشی شرح دهد و همکلاسی خود «کلی» باید همه نوارها را تا آخر گوش بدهد.
بازیگر و ستاره پاپ سلنا گومز یکی از تهیه کنندگان این سریال است.
حتی قبل از اجرای نمایش، برخی از کارشناسان بهداشت روان خاطرنشان کردند که این سریال می تواند خطرات سلامتی برای برخی از جوانانی که قبلا افکار خودکشی داشته اند، ایجاد کند اما چند ماه پس از آن، محققان دریافتند که پیش نمایش جنجالی با جستجوهای گوگل در رابطه با آگاهی، پیشگیری و ایده پردازی افکار خودکشی مرتبط است.
به گفته یک مقاله پژوهشی که در ماه ژانویه در JAMA Internal Medicine منتشر شد جستجوی عبارت ‘چگونه خودکشی کنیم’ 26 درصد بالاتر از آنچه که معمولا برای آن زمان انتظار می رفت، گزارش شد؛ پیشگیری از خودکشی 23درصد و شماره تلفن های فوریتی خودکشی21 درصد افزایش یافت.
برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که این نمایش فرصتی را جهت بحث در مورد خودکشی برای جوانان فراهم می کند، که از جمله آن ها می توان به آموزش نحوه شناسایی علائم هشدار دهنده افسردگی یا افکار خودکشی در میان همسالانشان اشاره کرد.
چه چیزی باعث سکسکه می شود؟ لوپوس چیست؟
این شبکه در تارنمای خود ادامه داد: ‘چه چیزی باعث سکسکه می شود؟’ یکی دیگر از پرسش های محبوبی است که در رابطه با بهداشت عمومی در سال جاری در محدوده ایالات متحده مطرح شد که در صدر این لیست قرار گرفت.
سکسکه عبارتست از انقباض غیر ارادی عضله دیافراگم که قفسه سینه شما را از شکم جدا کرده که این انقباض ها ممکن است براثر پرخوری، نوشابه های الکلی و گازدار و یا هیجان ناگهانی ایجاد شود.
لیست پرتکرارترین سوالات مربوط به سلامت با پرسش ‘لوپوس چیست؟’ که شماره 10 این لیست را به خود اختصاص می دهد، پایان می یابد.
لوپوس یا به اختصار SLE ، یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به جای ویروس ها و باکتری ها سلول های سالم و بافت های خود را مورد حمله قرار می دهند.
پس از آنکه سلنا گومز در پست اینستاگرام از ابتلا به لوپوس و دریافت پیوند کلیه از دوستش فرانسیس ریسا خبر داد، این بیماری توجه عمومی را به سمت خود جلب کرد.
از جمله دیگر افراد مشهور مبتلا به لوپوس می توان از شخصیت تلویزیونی نیک کانن،تونی برکتون،خواننده گرمی، بازیگر کریستن جانستون، شانون باکس بازنشسته فوتبال ایالات متحده آمریکا و سیل (seal) خواننده و ترانه سرا نام برد.
براساس مقاله ای که در سال 2012 ازسوی مجله Journal of Cutaneous and Aesthetic Surgery منتشر شد، لوپوس از یک واژه لاتین به معنی گرگ بوده و توسط دکتر Rogerius Frugardi در قرن 13 و پس از مشاهده علایمی مانند گازگرفتگی روی صورت بیماران مبتلا به آن ، نامگذاری شده است.
طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، 322 هزار نفر در ایالات متحده به لوپوس قطعی و یا لوپوس بالقوه مبتلا می باشند.
شبک**اروپام**3991**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید