خانه / دسته‌بندی نشده / آذری جهرمی : اقتصاد حوزه اکو با پنج تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی ظرفیت بزرگی برای همکاری های متقابل دارد

آذری جهرمی : اقتصاد حوزه اکو با پنج تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی ظرفیت بزرگی برای همکاری های متقابل دارد



به گزارش خبرنگار ایرنا از محل برگزاری دومین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات اکو در باکو ، محمد جواد آذری جهرمی طی سخنانی در این اجلاس افزود: 500 میلیون جمعیت در 10 کشور عضو اکو زندگی می کنند و این منطقه بازار وسیعی برای فعالیت و عرضه خدمات مرتبط با آی سی تی – ارتباطات و فناوری اطلاعات – است .
وی افزود: دومین اجلاس وزیران ارتباطات و فن آوری اطلاعات سازمان همکاری اقتصادی (اکو ) یک بستر مکمل برای آشنایی با خدمات و ظرفیت های کشورهای عضو است .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان همچنین این اجلاس را فرصت خوبی برای بررسی چشم انداز طرح های مشترک و نیز همکاری های منطقه ای عنوان کرد.
وی با اشاره به ضرورت گسترش هر چه بیشتر همکاری های منطقه ای ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط با کشورهای منطقه را اعلام کرد .
آذری جهرمی پیش از آغاز اجلاس با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان ، نیکولای نیکیفوروف وزیر ارتباطات روسیه و احمد اصلان وزیر ارتباطات ترکیه دیدار و مذاکره کرد.
در دومین اجلاس وزیران اکو ، وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان حضور دارند ، سایر کشورهای عضو اکو در سطح معاونین وزیر و مدیران ارشد در این اجلاس حضور یافته اند .
این اجلاس با سخنرانی خلیل ابراهیم آکچا دبیر کل اکو و رامین قلی اف وزیر ارتباطات و فناوری های پیشرفته جمهوری آذربایجان آغاز شد .دومین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو در دو سطح کارشناسان و وزیران به مدت دو روز – 13 و 14 آذر ماه – در باکو برگزار ‌شد.
هیات های کارشناسی از 10 کشور عضو اکو دیروزگردهم آمده اند تا مقدمات نشست امروز را که با حضور وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود را فراهم کنند.
نخستین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو در سال 2012 در تهران برگزار شده بود .
کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو شامل 10 کشور ایران ، جمهوری آذربایجان ، ترکیه ، افغانستان ، پاکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ، ازبکستان و ترکمنستان است .
همزمان با برگزاری این اجلاس نمایشگاه باکو تل نیز امروز با شرکت 20 کشور آغاز به کار کرد ، این نمایشگاه بمدت 4 روز برپا خواهد بود و از ایران نیز 10 استارت آپ موفق و فعال در حوزه کسب و کارهای نوپا در این نمایشگاه حضور دارند.
آساق ** 337** 1579* مرضیه فاتحی**انتشاردهنده:عزیز موسوی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید