خانه / اخبار روز / آزادی 5 زندانی از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در سالروز ولادت حضرت مهدی (عج)

آزادی 5 زندانی از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در سالروز ولادت حضرت مهدی (عج)

آزادی 5 زندانی از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در سالروز ولادت حضرت مهدی (عج)

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از آزادی تعداد 5 زندانی از زندان های استان در سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) خبرداد.

“اسماعیل جمیاری” با تبریک اعیاد شعبانیه و خجسته میلاد منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الااعظم (عج) افزود: خوشبختانه در راستای تحقق اولویتهای ابلاغی بحث مهم ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری در سطح زندانهای استان با استفاده حداکثری از ظرفیتهای قانونی و بخشنامه و دستورالعملها و هماهنگی و همکاری بی نظیر انجام گرفته که اعطای مرخصی به ۶۵ درصد از زندانیان واجدالشرایط از جمله این اقدامات است.
وی تصریح کرد: بازدید مستمر مقامات قضایی و رئیس دبیرخانه نظارت بر حقوق شهروندی و رسیدگی مورد به مورد به درخواستهای زندانیان و رفع بسیاری از مشکلات قضایی در اقناع و امید بخشی آنان و آرامش زندانها مؤثر است.
مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آزادی ۲۹۰ زندانی جرائم غیر عمد در سال ۹۸ توسط ستاد دیه استان، ایجاد شورای حل اختلاف در ستاد دیه در صلح و سازش طرفین دعوا در پروندههای زندانی و کاهش جمعیت زندانیان را مفید اعلام و از همه خیرین و دست اندرکاران این بخش تشکر کرد.
“حسن نگین تاجی” رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه در حوزه حبس زدایی نیازمند اقدامات جدی تری هستیم، عنوان کرد: با اشاره به سند راهبردی تحول در دستگاه قضایی اقدامات بسیار خوب و مؤثری در زمینه توجه به زندانی و زندانیان شده است که همین مرخصیها، آمار بالای آزادیها و اعطاء تأسیسات حقوقی نشان از اهتمام جدی مسؤلین قضایی به محبوسین در بند دارد.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که یکی از اصولی ترین سیاستهای جدید دستگاه قضا حبسزدایی و مجازاتهای جایگزین است، به قضات توصیه و تأکید شده که در این موضوع فعالیت افزونتری داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیریت و مجموعه زندانهای استان در مقوله سازماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری تلاشهای مؤثری انجام میدهند، گفت: این تلاشها نتیجه خوب همکاری، همگامی و تعامل خوب زندان با دستگاه قضاست که امیدوارم با پیگیریهای دلسوزانه مدیرکل زندانها در راستای تحقق اهداف ریاست قوه قضائیه به خصوص در زمینه حبس زدایی با استفاده از تأسیسات حقوقی مفید و مجازاتهای جایگزین حبس بسترهای لازم به منظور اجرای بهینه کاهش جمعیت کیفری صورت پذیرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) و با حضور رئیس کل دادگستری استان و معاونین، مدیرکل زندان ها و اعضاء ستاد دیه، علاوه بر افتتاح شورای حل اختلاف ستاد دیه ، تعداد ۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد زندانهای استان از زندان آزاد شدند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید