خانه / دسته‌بندی نشده / آسمان ایلام فردا شاهد بارش باران است

آسمان ایلام فردا شاهد بارش باران است



سمیه عزیزمنش روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش باران از اواخر وقت فردا در استان آغاز شده و این روند تا اواسط روز سه شنبه در استان به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی افزود: میزان بارش های این سیستم از شدت چندان مطلوبی به ویژه برای کشاورزان برخوردار نیست اما دامنه پراکنش آن تمام استان را شامل می شود اما مقدار بارش های آن در هر منطقه متفاوت است.
عزیزمنش یادآورشد: یکی دیگر از پدیده های جوی استان وزش باد به نسبت شدید است که از امروز آغاز شده و تا روز سه شنبه این ورزش باد در استان حاکم است.
وی گفت: به علت وزش باد انتظار می رود که دمای هوای استان نیز نسبت به اوایل هفته کاهش داشته باشد اما این افت دما چندان محسوس نیست.
وی افزود: همچنین احتمال می رود که به علت وزش باد کانون هایی از گرد و غبار در کشور عراق شکل بگیرد که هنوز شکل گیری این توده ها قطعیت پیدا نکرده است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در حالی فصل پاییز را پشت سرنهاده که بیشتر ایام پاییز به علت کاهش باران دچار خشکسالی بود که البته در مقایسه مدت مشابه با سال گذشته پاییز امسال از وضعیت بارشی بهتری برخودار بود.
هرچند پاییز امسال چندین دوره بارش باران رخ داد اما میزان بارش های پاییزی نسبت به میانیگن بلندمدت 50 درصد کاهش یافته است.
در ابتدای سال زراعی جاری در شهرستان ایوان با 95 میلیمتر بیشترین بارش ثبت شده که نسبت به پارسال 25 درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت 45 درصد کاهش یافته است.
در این بازه زمانی کمترین بارش ها در شهرستان مهران با 21 میلیمتر بوده که نسبت به بارش های پارسال 100 درصد افزایش و در نسبت به بلندمدت 70 درصد کاهش داشته است.
در پاییز امسال 87 میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 321 درصد افزایش و در قیاس با بلندمدت 42 درصد کاهش داشته است.
استان ایلام در سال گذشته با کاهش محسوس بارش های جوی مواجه بود و بر خلاف بارش های چشمگیر سال زراعی 95 – 94، با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی 95 -96 از منظر هواشناسی استان ایلام در وضعیت خشکسالی بوده است.
403 میلی متر بارش نزولات جوی در سال زراعی گذشته (اول مهر سال 95 تا پایان شهریور سال 96) در استان ایلام باریده است.
این میزان بارش نسبت به سال زراعی گذشته 53 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 14 درصد کاهش را نشان می دهد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید