خانه / دسته‌بندی نشده / آینده به دست خبرنگاران محیط زیست است

آینده به دست خبرنگاران محیط زیست است



به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمد رضا نادری گیسور روز سه شنبه در کارگاه تخصصی محیط زیست دریایی و نقش اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی افزود: امروزه دنیا با چالش های زیاد زیست محیطی همچون الودگی هوا، تغییرات اقلیمی، الودگی دریاها ، گرد و غبار و کمبود منابع آبی مواجه است که این مسایل هر روز سیاسی تر و امنیتی تر می شوند.
وی اظهار کرد: محیط زیست با شتاب در حال سیاسی شدن است و بروز مسایلی از این دست به معنای بحران است و بحران نیز با امنیت پیوند می خورد. از این رو خبرنگاران محیط زیست خبرنگاران سیاسی هستند.
وی تاکید کرد: امروزه با توجه به اهمیت موضوع ، رسانه ها محیط زیستی تر می شوند و اگر امروز رسانه ای صفحه محیط زیست ندارد در اینده ای نه چندان دور آن صفحه را ایحاد خواهد کرد چون محیط زیست امروزه نیاز جامعه، مردم و تمام دنیا است.
نادری به شتاب فناوری در عرصه خبر اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم به رسالت خود برسیم باید جزو روزنامه نگاران نسل نو باشیم و همراه با شتاب فناوری پیش رویم ، اکنون بستر و شیوه روزنامه نگاری تغییر کرده و اگر نتوانیم خود را تطبیق دهیم حذف خواهیم شد.
وی تاکید کرد: روزنامه نگار در دنیای جدید باید انلاین به معنای کلان آن باشد در غیر اینصورت امکان رقابت و پیشرفت وجود نخواهد داشت.
نادری به برخی ویژگی های روزنامه نگاری انلاین اشاره کرد و گفت: سرعت، تعامل، چند رسانه ای و قدرت پیوند، برخی ویژگی های این نوع روزنامه نگاری است که نسل جدید خبرنگاران باید از آن منتفع باشند.
وی اظهار کرد: امروزه عکس، فیلم و صدا در اخبار الزامی است و خبرنگاری که نتواند از این تولیدات در اخبار خود استفاده کند محکوم به نابودی است. بنابراین چاره ای جز انلاین شدن وجود ندارد.
نادری تاکید کرد: امروز مردم احتیاج دارند از خبرهای مرتبط با مخیط زیست مطلع شوند و بدانید خبرنگاران اثرگذار نسل جدید، خبرنگاران حوزه محیط زیست هستند.
وی ادامه داد: برای تبدیل شدن به چنین خبرنگارانی ابتدا باید به این باور برسیم و دوم اینکه باید از خودمان شروع کنیم و در این راه از فناوری های روز و تحهیزات پیشرفته بهره ببریم چون با ابزارهای قدیمی رسیدن به این هدف ممکن نیست.
علمی ٩٠١٤
خبرنگار: کیمیا عبدالله پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید