خانه / دسته‌بندی نشده / اجرایی شدن 82 پروژه پژوهشی توسط محققان کشور

اجرایی شدن 82 پروژه پژوهشی توسط محققان کشور



به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمیته تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در آخرین جلسه خود حمایت از 82 پروژه را تصویب کرد که شامل 64 پروژه پژوهشی و 18پروژه پسا دکتری است. همچنین این پروژه ها حوزه های مختلف علمی همچون پزشکی، علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و تغییرات اقلیم و محیط زیست را شامل می شوند که بر اساس نیاز و اولویت های کشور مورد حمایت قرار می گیرند.
بر اساس این گزارش، با توجه به اهمیت فراگیری کلیه علوم اعم از رشته‌ ای و بین‌رشته‌ای، گروه‌های پژوهشی موجود در صندوق با عنوان کارگروه‌های تخصصی تعریف شده‌اند تا در حوزه های مختلف علمی از پژوهشگران کشور در راستای انجام فعالیت های پژوهشی بر اساس نیاز و اولویت ها حمایت کنند. طرح های تایید شده در این کارگروه ها در نهایت به کمیته تخصصی صندوق رفته و پس از بررسی برای حمایت تصویب نهایی می شوند.
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور دارای 13 کارگروه تخصصی با موضوع های مختلف است که طرح های ارائه شده از سوی محققان و پژوهشگران را مورد بررسی قرار می دهد و با تصویب هریک از طرح ها، میزان حمایت مادی و معنوی آن طرح، از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور مشخص می شود.
صندوق در راستای توسعه علم و فناوری در کشور با بررسی طرح ها در کارگروه های مختلف، کرسی های پژوهشی ملی و بین المللی و نیزگرنت پژوهشی ( پژوهانه) ملی و بین المللی اعطاء می کند.
علمی**1023**1440
تنظیم:ابوالقاسم تیموری** انتشار: گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید