خانه / دسته‌بندی نشده / اجرای 600 پروژه تحقیقاتی در پژوهشگاه مواد و انرژی

اجرای 600 پروژه تحقیقاتی در پژوهشگاه مواد و انرژی



سید محمدتقی صالحی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار البرز از پژوهشگاه مواد وانرژی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پژوهشگاه در زمینه تولید علم و ایجاد فناوری در حوزه مهندسی مواد و انرژی های تجدید پذیر دارای حدود 40 سال سابقه است و تجهیزات خیلی پیشرفته ای دارد.
وی به نمایشگاه دائمی پژوهشگاه و دستاوردهای آن اشاره کرد و افزود: در این بازدید استاندار البرز در جریان ظرفیت های علمی این پژوهشگاه قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در سطح ملی می توانیم از ظرفیت های این پزوهشگاه استفاده کنیم و هم در سطح استان می توانیم فعالتر و قوی تر باشیم، به ویژه در بحث انرژی های تجدیدپذیر در این زمینه تخصص، تجربه و دانش فنی وجود دارد و اعلام آمادگی کرده ایم تا در این خصوص همکاری ها را گسترش دهیم.
صالحی گفت: درچند سال اخیر در زمینه انرژی خورشیدی، توربین، بایومواد، ایمپلنت های مهندسی پزشکی توانستیم پیشرفته هایی داشته باشیم.
رییس پژوهشگاه مواد وانرژی گفت: در نانو مواد با توجه به ارتباطی که با دبیرخانه کشورهای اسلامی داریم، در 2 سال گذشته در حوزه نانو مواد و نیمه هادی و بخش سرامیک های پیشرفته و به ویژه در بخش محیط زیست بیشتر متمرکز شده ایم.
صالحی افزود: پژوهشگاه یک مرکز پژوهشی است که هدف آن تنها پژوهش و فناوری و تبدیل آن به محصول و تولید انبوه است، تا روانه بازار شود.
وی با بیان اینکه این پژوهشگاه پتانسیل بسیار بالای علمی و تجهیزاتی دارد و می تواند برندی خوب با کارایی بالا باشد، گفت: باید منابع را با بهره وری بیشتری استفاده کنیم تا بتوانیم منافع ملی برای کشور داشته باشیم.
پژوهشگاه مواد وانرژی در مشکین دشت فردیس البرز مستقر است.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید