خانه / اخبار روز / اختصاص ۱۰ درصد مجوزهای استخدامی جدید آموزش و پرورش به حوزه استثنایی/کمبود ۱۲ هزار نفری نیرو

اختصاص ۱۰ درصد مجوزهای استخدامی جدید آموزش و پرورش به حوزه استثنایی/کمبود ۱۲ هزار نفری نیرو

سید جواد حسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی اظهار کرد: با  کمبود ۱۲ هزار نیرو در این سازمان رو به رو هستیم. طبق مصوبه شورای سازمان مقرر شده است سالانه ۱۰ درصد از استخدامی‌های جدید وزارت آموزش‌وپرورش به سازمان آموزش وپرورش استثنایی اختصاص یابد.

وی افزود: همچنین باتوجه‌ به مصوبه شورای سازمان، پیگیری استقلال ادارات استثنایی استان‌ها از طریق استقرار نماینده ذیحسابی و اجازه صدور ابلاغ توسط رؤسای ادارات در حال انجام است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه دو طرح درجه‌بندی ضوابط مدارس و طبقه‌بندی مشاغل نیز تدوین شده و مراحل اداری خود را طی می‌کند گفت: برگزاری  ۲۷ دوره مجازی ضمن خدمت، آموزش خط بریل و زبان اشاره به ۵۰۰۰ نفر و آموزش مهارت‌های چندگانه به ۱۰ درصد معلمین مدارس کم‌توان ذهنی از دیگر برنامه‌های سال ۱۳۹۹ سازمان در حوزه توانمندسازی نیروی انسانی بوده است.

حسینی ادامه داد: در سال ۹۷ بودجه این سازمان ۹۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان بود که در سال ۹۸ به ۹۹ میلیارد و ۶۲۴ میلیون تومان رسید. بودجه سال ۹۹ نیز ۱۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون است. اعتبارات سازمان طی چندسال اخیر حدود ۱۲ برابر شده است که هشت برابر آن در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به راه‌اندازی ۱۹۲ باشگاه پیشکسوتان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: باشگاه‌های پیشکسوتان آموزش‌وپرورش استثنایی با استفاده از ظرفیت شیفت خالی مدارس استثنایی و با هدف تجربه گردانی بازنشستگان و استفاده از تجربیات آنان به‌عنوان راهنمایان بالینی راه‌اندازی شده است.

حسینی افزود: سه مرکز رفاهی و آموزشی ارتقای مدیریت آموزشگاهی نیز در کشور به بهره برداری رسیده است و پنج اردوگاه دانش‌آموزی نیز در دست ساخت است. راه‌اندازی پایگاه‌های جامع آموزش مجازی در ۳۲ استان، راه‌اندازی سامانه ندای همراه و ایجاد اپلیکیشن جامع آموزش از دیگر نوآوری‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید