خانه / دسته‌بندی نشده / ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها ناشناخته است

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها ناشناخته است



به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی عصر شنبه در دیدار با مدیرکل امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران حوزه ارتباطات و اطلاعات استان مرکزی در اراک افزود: بسیاری از مدیران با وظایف این بخش آشنایی ندارند و در اذهان عمومی وظایف آن را معطوف به مخابرات می دانند.
وی بیان کرد: جایگاه و اثر گذاری ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید نزد مردم و مدیران پررنگ شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس سیاست های اصل 44 قانون اساسی شرکت پست بانک باید به بخش خصوصی واگذار شود اما هنوز دولتی است.
کریمی عنوان کرد: نقش های متعددی در اختیار حوزه پست بانک از جمله حوزه های روستایی و همکاری با دفاتر مخابرات روستایی است.
وی تصریح کرد: در حوزه مخابرات چالش هایی وجود دارد که از گذشته به ارث رسیده و شماری روستا در کشور استد که از تلفن ثابت برخوردار نیست و نمونه آن روستای شهرجرد اراک است که با وجود اینکه سه کیلومتر با اراک فاصله دارد دارای تلفن جی اس ام است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این مشکل را شرکت مخابرات به دلیل سرمایه گذاری سنگین و صرفه نبودن اقتصادی آن پذیرا نیست اما باید این مشکل به نوعی حل شود.
کریمی گفت: سه درصد بودجه شرکت مخابرات از اپراتورها برای توسعه زیرساخت ها می تواند در این بخش راهگشا باشد و امروز بیشتر روستاهای کشور از کیفیت ارایه خدمات تلفن های جی اس ام ناراضی هستند.
وی عنوان کرد: اینترنت یکی از خواسته های مهم روستائیان است زیرا به عنوان یک نیاز اثر گذار در زندگی آنان تبدیل شده است و باید این خواسته به حق پاسخگویی شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث اپراتورهای تلفن همراه نیز مشکلاتی وجود دارد و امروز مردم انتظار دارند که از تلفن های همراه خود در هر نقطه ای به راحتی استفاده کنند.
کریمی گفت: صنعت ای تی در کشور به شدت روبه توسعه است اما متولی مشخصی برای این صنعت وجود ندارد و نیاز است در استان مرکزی اداره کل فناوری اطلاعات این حوزه را پیش ببرد.
وی تاکید کرد: تنوع سیستم سامانه های مختلف نقش موثری در زندگی روزمره مردم دارد و نیاز است مجموعه ای منسجم با این تحولات پای کار آید.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود فناوری جدید بخشی از مشاغل سنتی از بین خواهد رفت اما انبوهی از اشتغال های جدید ایجاد خواهد شد.
کریمی اضافه کرد: قرارداد کنسرسیوم به همت در تعدادی از روستاها تعیین تکلیف نشده که نیاز است این بخش نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
در این نشست در خصوص مسائل و مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بحث و تبادل نظر شد.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید