خانه / دسته‌بندی نشده / استاندار اصفهان: مدیران شایسته ی همسو با دولت باید انتخاب شوند

استاندار اصفهان: مدیران شایسته ی همسو با دولت باید انتخاب شوند



به گزارش ایرنا،’محسن مهرعلیزاده’ روز شنبه در برنامه پرسش و پاسخ ‘تریبون آزاد’ که با عنوان ‘دانشگاه و وعده‌های دولت’ در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، این مطلب را در پاسخ به انتقاد یک دانشجو در باره انتخاب یکی از معاونان این دانشگاه بیان کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به پاسخ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در باره این انتخاب گفت: سئوال این دانشجو دائر بر اینکه چرا مدیری برگزیده می شود که همسو با دولت نیست و اعتقادی به طرح ‘تحول نظام سلامت’ به عنوان یکی از طرح های موفق دولت یازدهم ندارد، منطقی است.
طرح تحول نظام سلامت، طرحی برای بهبود سیستم سلامت در کشور است که از 15 اردیبهشت سال 1393 در دولت یازدهم در بیمارستان‌ها به اجرا درآمد.
مهرعلیزاده افزود: از سوی دیگر دفاعیات رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان(طاهره چنگیز) مبنی بر اینکه انتخاب معاونان این دانشگاه باید بر اساس شایستگی ها و بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی انجام شود، نیز منطقی است.
استاندار اصفهان تصریح کرد: اما در این بین، باید مدیران دستگاه های اجرایی به عنوان نمایندگان وزارتخانه ها و نهادهای دولتی از بین شایسته ها، افرادی را انتخاب کنند که همسویی بیشتری با دولت و دل در گرو اجرای برنامه های دولت داشته باشند زیرا دولت نماد انتخاب ملت است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه ها مرکز تولید علم، دانش و محلی برای بیان نظرات مختلف و کمک به توسعه و پیشرفت جامعه هستند، تاکید کرد: دانشگاه های استان اصفهان باید برای بیان دیدگاه ها و تبادل نظر، ایمن باشند اما امنیتی نباشند.
وی با استقبال از بیان آزاد نظرات دانشجویان در باره مسائل اصفهان در دانشگاه های این استان گفت: طرح سئوال برای یافتن راه حل های اساسی و منطقی از ویژگی های دانشجویان و رسالت مراکز آموزش عالی است بشرط آنکه مطرح کردن ‘چرا'(ها) با خواسته های جامعه و منافع ملی کشور منطبق باشد.
مهر علیزاده گفت: برگزاری کرسی آزاد اندیشی و طرح دیدگاه های مختلف در دانشگاه ها باعث می شود تا دولتمردان به اشتباهات احتمالی خود پی ببرند و برای حل مشکلات، بهتر برنامه ریزی کنند.
وی اضافه کرد: مدیریت اصفهان خواستار زنده بودن، پویایی و نشاط اجتماعی دانشگاه های استان و مشارکت دانشجویان در مسائل مختلف جامعه است.
استاندار اصفهان در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در باره مُسن بودن فرمانداران شهرستان های استان و ضرورت جوانگرایی در مدیریت استان به عنوان یکی از مطالبه های دانشجویان گفت: در هشت سال پیش از تصدی دولت یازدهم، ستون فقرات تربیت مدیر در جامعه شکسته شد و با حذف بسیاری از مدیران کشور در آن سال ها، تجربیات مدیران مجرب به جوان ها، بصورت صحیح و اصولی انتقال نیافت و همین موضوع کشور را با چالش جدی مواجه کرد.
وی افزود: باید با اتکا به توان جوانان و ایمان به شایستگی آنها زمینه ای را فراهم کنیم تا تجربه اندوزی جوانان برای تصدی امور هرچه سریعتر انجام شود و بتوانیم از توانایی آنها برای پیشبرد امور بیش از پیش استفاده کنیم.
مهر علیزاده با تاکید به اعتقاد خود برای واگذاری فرمانداری شهرستان های استان به بانوان و اینکه نیمی از آحاد جامعه را بانوان تشکیل می دهند، افزود: میزان تاثیرگذاری بانوان بویژه در زمینه تربیتی جامعه بسیار بالاتر از آقایان است.
استاندار اصفهان همچنین در باره وعده رئیس جمهوری مبنی بر خشک نشدن جریان زاینده رود که در 24 اردیبهشت امسال در جمع مردم اصفهان بیان شد، گفت: بسیار پیگیر مسائل هستم و مساله‌ ای را نیمه تمام رها نمی‌کنم بنابراین می دانم که مشکلات موجود بویژه زاینده رود را باید از کجا پیگیری کرد.
وی بیان کرد: اگر رئیس جمهوری گفته است آب در زاینده رود جاری خواهد شد، مطمئن باشید چنین خواهد ‌شد.
زاینده رود در دهه های اخیر بدلیل خشکسالی های متوالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت به یک رودخانه فصلی تبدیل و در پائین دست با خشکی مواجه شده است.
دکتر روحانی رئیس جمهوری 24 اردیبهشت امسال در جریان سفر انتخاباتی خود به اصفهان در جمع مردم این استان در میدان امام اصفهان وعده داد که جریان اندک زاینده رود قطع نشود.
استاندار اصفهان گفت: یکی از دلایلی که بنده را مأمور کردند به این استان بیایم این است که این مسائل را پیگیری کنم و مساله ‌ای را نیمه تمام رها نکنم.
وی با بیان اینکه شعار من ‘کار، کار و کار’ برای خدمت به مردم و اشتغالزایی است، گفت: بر اساس تجربه چند ساله‌ ام تمام تلاش خود را برای تحقق این شعار به کار خواهم بست.
استاندار اصفهان ادامه داد: در طول یک ماهی که به عنوان استاندار اصفهان منصوب شده ام، بیشتر وقت خود را برای شناسایی مشکلات استان صرف کرده ام و اکنون می دانم که مشکل زاینده رود را باید از کجا پیگیری کنم.
وی افزود: اصفهان از ظرفیت های خوبی برخوردار است و باید با استفاده از این ظرفیت ها، بودجه لازم را برای اجرای برنامه ها و حل مشکلات، جذب و زمینه حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی را برای مشارکت در اجرای طرح های استان فراهم کرد.
مهر علیزاده تاکید کرد: بورکراسی سنگین اداری یکی از موانع اصلی جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است که باید زمان فرایند کارهای اداری در استان بشدت کاهش یابد.
وی در ادامه به دستاوردهای دولت روحانی در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: سه سال از عمر چهارساله دولت یازدهم به ریاست آقای روحانی صرف موضوع توافق هسته ای و برجام شد که کار بسیار بزرگی بود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی افراد می خواهند دستاوردهای دولت را ضعیف جلوه دهند، گفت: لغو تحریم های مربوط به کشتیرانی و بیمه، فروش نفت و باز شدن قفل ها در زمینه های دیگر، کار کوچکی نیست آن هم در شرایطی که کشور ما به جذب سرمایه نیاز دارد.
وی افزود: پس از تصدی دولت یازدهم، ارتباط ما با کشورهای اروپایی و اسلامی از هر نظر بیشتر شد و تاثیر برقراری این ارتباط ها نیز در منزوی شدن آمریکا در مساله اخیر برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس نیز مشهود است.
استاندار اصفهان تاکید کرد: در دولت روحانی رشد اقتصادی زیر صفر به رشد بالای صفر رسید و تورم مهار شد.
وی همچنین با گرامیداشت روز دانشجو گفت: باید دعواها و کینه‌ها را کنار گذاشت و دست به دست هم داد و با تولید علم و آزاد اندیشی، مشکلات کشور را حل کرد و برای توسعه کشور کوشید.
مهر علیزاده به رغبت اندک دانشجویان برای حضور در این برنامه نیز اشاره کرد و گفت: بی انگیزه بودن دانشجویان برای شرکت در این مراسم ممکن است حامل پیامی برای ما باشد که شاید وعده های مسئولان قبلی استان به آنها عملی نشده و همین موضوع عاملی برای بی انگیزه شدن آنها باشد.
برای برگزاری این برنامه، تنها نیمی از ظرفیت سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تکمیل شده بود.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حدود 10 هزار دانشجو ، 800 عضو هیات علمی، 11 دانشکده و 47 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، یکی از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور محسوب می شود.
استاندار اصفهان گفت: دانشجو همواره باید فعال و در موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی مطالبه گر باشد.
مهرعلیزاده تاکید کرد: خواسته ما این است که فضای پویا و فعال مطالبه گری به دانشگاه های استان بازگردد زیرا دانشجویان دانشگاه های این استان همانگونه که در زمینه علمی معروف هستند باید در زمینه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه نیز فعال باشند.
در 16 آذر سال 1332، اندک زمانی پس از کودتای 28 مرداد در این سال، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران به سفر ‘ریچارد نیسکون’ معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران اعتراض کردند که شلیک نظامیان رژیم پهلوی به سوی دانشجویان، سبب شهادت سه تن از آنان شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 16 آذر به عنوان ‘روز دانشجو’ در تقویم رسمی ایران جای گرفت و از آن زمان تاکنون 16 آذر در دانشگاه های کشور گرامی داشته می شود.
اصفهان با 179 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و حدود 310 هزار دانشجو، دومین استان دانشگاهی کشور پس از تهران بشمار می رود.
2093 / 6027** خبرنگار: اصغر دواتگر* انتشار: شکراللهی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید