خانه / اخبار روز / اسماعیلی: تعداد قابل توجهی از زندانیان امنیتی به مرخصی رفتند/ فاز اول پرونده "زم" تمام شده است

اسماعیلی: تعداد قابل توجهی از زندانیان امنیتی به مرخصی رفتند/ فاز اول پرونده "زم" تمام شده است

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوی این هفته «دست خط» با سخنگوی قوه قضائیه امروز جمعه ۲۹ فروردین از شبکه پنج سیما پخش شد.

غلامحسین اسماعیلی در این برنامه تلویزیونی با اشاره به اعطای مرخصی به صد هزار زندانی در ایام اخیر، اظهار کرد: اقدام بزرگی در نظام قضایی ما انجام شد که برای حفظ سلامت و آرامش زندانیان و خانواده آنها بود.

وی‌افزود: امروز بخش عمومی مردم و نهادهایی که دارای انصاف هستند اقدامات جمهوری اسلامی در این زمینه را تحسین کردند.

وی بیان داشت: مکاتبه‌ای از ناحیه وزیر دادگستری به قوه قضاییه و بنده واصل شد در ارتباط با زندانیان امنیتی و زندانیان اتباع بیگانه که به آن‌ها هم مرخصی بدهید، پاسخ دادیم شرایط مرخصی را بیان کردیم و تابعیت برای ما ملاک نبوده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در ارتباط با زندانیان امنیتی هم اعلام کردیم تعداد قابل توجهی به مرخصی رفتند.

اسماعیلی در ارتباط با اتفاقات اخیر زندان‌ها گفت: برخی فکر کردند می‌توانند اتفاق زندان سقز را در زندان‌های دیگر رقم بزنند.

وی افزود: در زندان عادل آباد شیراز این تحرک شروع شد، ولی ناکام ماند، در آن جا با بیرون زندان دست به دست هم دادند و پهپاد تهیه کردند که گوشی موبایل برای ارتباط به داخل زندان بفرستند و هم عوامل داخلی و هم عوامل بیرونی را گرفتیم.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی اجازه نداد حتی نزدیک زندان شوند و در سقز کمتر از ۱۰ نفر بیرون هستند.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده محتکران اقلام بهداشتی و دارویی در پی شیوع کرونا ادامه داد: با هوشیاری مردم و ضابطین موارد فراوانی کشف و بلافاصله به شبکه توزیع ارایه شد. تعدادی در این زمینه دستگیر و دادگاه برخی از آن‌ها برگزار شده است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این افراد در دادگاه‌های جرایم اقتصادی علاوه بر مجازات، رسوای خاص و عام می‌شوند.

سخنگوی دستگاه قضا در ارتباط با پرونده روح الله زم افزود: فاز اول این پرونده تمام شده است. بخش دوم تعدادی از عناصر اصلی‌تر هستند که عده‌ای دستگیر شدند، تحقیقات پرونده شان تکمیل شده است، کیفرخواست گروه دوم هم به دادگاه رفته است. کسانی هستند که خودشان آمدند و خوداظهاری کردند و دامنه این پرونده گسترده است.

این خبر تکمیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید