خانه / دسته‌بندی نشده / افتتاح مجتمع فناوری های پیشرفته پزشکی در گیلان

افتتاح مجتمع فناوری های پیشرفته پزشکی در گیلان



رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در این باره بیان داشت: تجمیع شرکت های دانش بنیان، هدایت و رهبری آنها برای اهداف سازمانی در راستای سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اهداف راه اندازی این متجمع است.
شاهرخ یوسف زاده چابک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در مجتمع فناوری های پیشرفته، مراکز تحقیقاتی در حوزه های فناوری سلامت، ستادها و کارگروه های فعال در حوزه های فناوری حضور دارند.
وی با بیان این که این مرکز ،دارای 15 واحد و هسته فناور است، خاطر نشان کرد: تعدادی از هسته های فناور آن موفق به تولید محصولاتی شده اند که یا برای اولین بار در دنیا و یا در کشور ارایه شده است.
وی بیان داشت: محلول ضد عفونی کننده مبتنی بر نانو فناوری، نگهدارنده ضد سرطان مواد غذایی، نانو مکمل های غذایی، داروی گیاهی ضد فشار و دستگاه گوارش، عامل بند آوری خون مبتنی بر نانو فناوری، کیت تشخیص کیفی و کمی متانول و کیت تشخیص جوش شیرین در نان از پروژه های محصول محور این مجتمع است.
این مرکز از مهرماه امسال شروع به کار کرده بود.
*افتتاح مرکز توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان رازی رشت
مرکز توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان رازی رشت نیز عصر امروز دوشنبه با حضور رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از استادان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح شد.
این مرکز به عنوان دومین مرکز توسعه تحقیقات در گیلان با هدف بستر سازی و حمایت کمی و کیفی از توسعه تحقیقات بالینی در سال 1394 مجوز موافقت اصولی را از وزارت بهداشت و درمان برای راه اندازی دریافت کرد.
برای ساخت و راه اندازی مرکز توسعه و تحقیقات بالینی رازی تاکنون افزون بر یکصد میلیون تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان هزینه شده است.
اولین مرکز توسعه تحقیقات بالینی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در سال 1382 در بیمارستان پورسینا رشت راه اندازی شد.
مراسم بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه علوم پزشکی با تجلیل از 40 پژوهشگر حوزه سلامت استان گیلان نیز صبح امروز دوشنبه در بانک صادرات رشت برگزار شد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید