خانه / دسته‌بندی نشده / امام جمعه اصفهان: آیت الله صادقی

امام جمعه اصفهان: آیت الله صادقی

 

به گزارش ایرنا، آیت الله ‘ سیدیوسف طباطبایی نژاد ‘ روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت آیت الله سید محمد علی صادقی رئیس سابق حوزه علمیه اصفهان افزود: آیت الله صادقی بهترین مصداق عالم شیعه است که در روایت فوق ذکر شد.
وی اضافه کرد: هرچه ایشان را ملاقات کردم یا در حال درس و بحث بود و یا در راه حرم که بیشتر با استاد خویش مرحوم آیت الله فانی ارتباط داشت.
مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه با اشاره به جایگاه علم و عالم در اسلام، گفت: امیرالمومنین(ع) در مورد علم کلمات فراوانی دارند که می فرمایند رأس همه خوبی ها علم است.


وی با بیان اینکه علم مورد سفارش اسلام نیاز جامعه اسلامی است، افزود: آنچه در روایات به عنوان عالم یاد شده عالم دینی است.
امام جمعه اصفهان از افرادی که در حوزه های علمیه تحصیل و معارف اهل بییت(ع) را گسترش می دهند بعنوان مرزبانان اسلام نامبرد و افزود: این افراد مرزی را نگهبانی می کنند که در یک طرف نیروهای شیطان قرار دارند و مردم را با فریب های شیطان آشنا می کنند تا در دام شیاطین گرفتار نشوند.
وی با بیان اینکه حوزه نجف پس از بیرون راندن علمای ایرانی توسط صدام ضربه سنگینی دید، خاطرنشان کرد: بهترین علمایی که در حوزه نجف زبانزد بودند، ایرانی ها بودند و این علما در کشور پخش شدند و هرکجا که قرار گرفتند منطقه ای را روشن کردند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه آیت الله صادقی وقتی به اصفهان آمدند، شاگردان خوبی را تربیت کرد، گفت: ایشان تا آخرین لحظه عمر با برکت خود در راه تربیت و روشنگری تلاش کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه علما در کهنسالی نیز دست از ترویج علم بر نمی دارند، بیان کرد: همانطور که آموزش علم دائمی است و باید تا پایان عمر تعلیم شود، آموختن علم هم دائمی است زیرا تا آخر عمر هرچه تلاش کنیم نمی توانیم قطره ای از علم اهل البیت (ع) را بیاموزیم.
وی در توصیه ای گفت: همه ما باید به اندازه وسعمان برای اسلام تلاش کنیم و براین اساس پیری و بیماری نباید باعث توقف فعالیت علمی شود و همانطور که نماز را باید تا زمانی که جان داریم اقامه کنیم باید تا پایان عمر فعالیت علمی داشته باشیم.
عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر کسی به اندازه وسعش برای خدا کار کند مورد لطف خدا و لطف مردم قرار می گیرد و خدای تعالی عزت این مومن را در دل مردم قرار می دهد.

*** تجلیل از مفاخر در دستور کار حوزه علمیه اصفهان است
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان نیز در این همایش گفت: تجلیل از مفاخر در دستور کار حوزه علمیه اصفهان است و این معاونت، تجلیل از بزرگان دینی و محققان و پژوهشگران را وظیفه خود می داند.
حجت الاسلام و المسلمین ‘ محسن جلالی’ اظهار کرد: معرفی چنین الگوها و اسوه هایی همچون آیت الله صادقی به طلاب جوان و مردم شهر اصفهان را از وظایف خود می دانیم.
وی با بیان اینکه تقریرات غنی از آن مرحوم برای ما به یادگار مانده است، گفت: براساس تلاش یکی از شاگردان آن مرحوم، 17 جلد تقریر از ایشان تهیه شده که می تواند منبع خوبی برای طلاب جوان باشد.
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: ستادی برای تنظیم کتب و نگاشته های برجای مانده از آن مرحوم تشکیل شده است.
همایش بزرگداشت بیست و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد علی میر محمد صادقی، رئیس سابق حوزه علمیه اصفهان روز چهارشنبه در مدرسه صدر بازار اصفهان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید