خانه / اخبار روز / امدارسانی به ۴۵ نفر در راه مانده؛ توسط هلال احمر قزوین

امدارسانی به ۴۵ نفر در راه مانده؛ توسط هلال احمر قزوین

حکمت‌الله هاشمی با اشاره به بارش برف و باران طی ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: با توجه به بارش باران و برف و اعلام هشدارهای هواشناسی مبنی بر وضعیت جوی ناپایدار، ۹۲ نیروی عملیاتی مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری، کوهستان و تیم واکنش سریع استان، در قالب ۲۵ تیم با تجهیزات کامل به حالت آماده‌باش درآمدند. 
وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نجاتگران جمعیت هلال احمر پایگاه امداد و نجات جاده‌ای قسطین لار موفق به رها سازی ۲۵ خودروی گرفتار شده در برف و کولاک محور قزوین – الموت شرقی (گردنه قسطین لار) شدند.

بنابراعلام روابط عمومی هلال احمر قزوین، معاون امداد و نجات استان بیان کرد: همچنین در عملیات دیگر نجاتگران پایگاه امداد ونجات جاده‌ای کوهین نیز موفق به رها سازی یک خودروی گرفتار در برف در مسیر فرعی محور روستای یله گنبد به آبگرم بخش کوهین شدند.

وی یادآور شد: طی امدادرسانی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ مسافر در راه مانده کمک دریافت کردند، عملیات امدادرسانی در محور قزوین – الموت شرقی (گردنه قسطین لار) با توجه به رخداد کولاک در محور همچنان ادامه دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: شهروندان از تردد در مسیرهای فرعی و کوهستانی در شرایط جوی نامساعد و سرما و یخبندان خودداری کنند، در صورت اقدام به سفر ضروری، البسه گرم، سوخت، تغذیه و وسایل ارتباطی خود را به همراه داشته باشند و در صورت بروز حادثه موارد را به پلیس و نیروهای امدادی از جمله هلال احمر به شماره ۱۱۲ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید