خانه / اخبار روز / امروز وقت دعواهای سیاسی نیست/اختصاص اعتبار ۴۲ میلیاردی برای تجهیز بیمارستان ولیعصر

امروز وقت دعواهای سیاسی نیست/اختصاص اعتبار ۴۲ میلیاردی برای تجهیز بیمارستان ولیعصر

سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه در شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به همکاری‌های صورت گرفته در مجموعه استان و مردم، در شرایط شیوع بیماری کرونا توانستیم جلوتر از کشورهای پیشرفته موضوع بیماری را مدیریت کنیم به طوری که امروز به جز چند شهر تقریبا همه مناطق کشور بیماری را تحت کنترل و مدیریت درآوردند و امیدواریم با توجه به این همکاری ها در آینده نه چندان دور شاهد بازگشت همه فعالیت‌ها و کار و تولید و کسب و کار در کشور باشیم البته خسارت هایی هم در این زمینه وارد شد.

وی با اشاره به اینکه جلسه امروز به منظور تکریم نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، افزود: با توجه به تلاش ها و اقدامات این دوره از مجلس شورای اسلامی، دوره دهم یکی از بهترین دوره‌های سال‌های اخیر در خصوص همکاری و هماهنگی و دلسوزی برای امور استان و عملکرد نمایندگان بوده و نتیجه این زحمات این است که استان در زمینه های متعدد در موارد مختلف توسعه و پیشرفت، اقتصادی و کسب و کار، اشتغال و راه اندازی واحدهای تعطیل شده، حل مشکلات واحدهای مسئله‌دار و در زمینه عمران و آبادی و آبادانی موفقیت های خوبی کسب کرده است هرچند مشکلاتی هم وجود داشته، اما با وجود فشارها و تحریم‌های موجود، کارنامه عملکردی استان با حضور نمایندگان دوره دهم یک کارنامه نسبتا موفق و قابل دفاع است‌.

استاندار مرکزی تصریح کرد:  گاهی ممکن است برای حفظ منافع کشور و مردم گفت و گوهای تندی پیش آید اما با توجه به هدف اصلی، تمام این اتفاقات دلچسب و خاطره انگیز است.

آقازاده در خصوص روند برگزاری انتخابات اسفندماه سال گذشته و با بیان اینکه این انتخابات یکی از انتخابات های سالم و منسجم با هماهنگی همه عوامل اجرا و نظارت بود، اضافه کرد: سلامت و انسجام و نظم این انتخابات در استان مرکزی بیش از دوره های گذشته به چشم آمد و استان مرکزی یکی از اولین استان‌هایی بود که هیئت های اجرایی‌اش در کشور تشکیل شد و کل فرایند انتخابات توسط شورای نگهبان تایید شد که این توفیقات نشان دهنده سلامت انتخابات در این استان است و هیچکس نمی‌تواند در سلامت انتخابات استان و کشور شبهه و ابهام ایجاد کند، همه بر سلامت انتخابات و وحدت و انسجام و تعامل بسیار خوبی که در این انتخابات صورت گرفت صحه گذاشتند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: از فرمانداران و مدیران تقاضا داریم همانگونه که با نمایندگان دوره دهم تعامل و ارتباط نزدیک و مستقیم داشتند همین رویه را درخصوص منتخبین دوره یازدهم نیز داشته باشند، به لحاظ قانونی وظیفه داریم به مجلسی که به فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری در راس امور و عصاره ملت است احترام بگذاریم.

آقازاده بیان کرد: البته از منتخبین نیز انتظار می‌رود که در چارچوب تفکیک قوا و وظایف نمایندگی و منافع مردم استان و نظام همکاری خوبی داشته باشند، ما نیز  به عنوان دستگاه مجری آمادگی همکاری لازم با این منتخبین را داریم.

وی با بیان اینکه سال جاری سال سختی است، افزود: امسال درآمدها و منابع کشور به شدت در معرض آسیب های ناشی از بیماری کرونا و تحریم هاست که کم‌کم در حال نمایان شدن است، امروز شرایط اشتغال در دنیا دچار آسیب شده به طوری که تنها در آمریکا ۳۳ میلیون شغل(از مجموع ۱۰۰ میلیون شغل) از بین رفته است. شرایط برای همه جهان سخت و برای ما سخت‌تر است هرچند مردم تحمل سختی ها را در سال های اخیر داشتند و همین تحمل سبب شد بتوانیم در بیماری کرونا با حداقل امکانات حداکثر بهبودی را داشته باشیم به طوری که بیش از ۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود پیدا کرده‌اند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بنابر توصیه مقام معظم رهبری، تمام قوا و نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام توان باید برای رفع و مدیریت مشکلات سال جاری ایستادگی کنند، تصریح کرد: وقت دعواهای سیاسی نیست و همه باید مشکلات و الزامات فوری کشور را برطرف کنند.

آقازاده بیان کرد: امسال اصلا وقت هیچ کاری به جز رسیدگی به مشکلات مردم را نداریم و نباید وارد حاشیه شویم. مدیران باید بیش از آنچه که وظیفه یک مدیر است عمل کنند، اگر قرار بر انجام کار روتین و فعالیت بر اساس همین امکانات و تجهیزات موجود باشد که سال‌های گذشته روال بر همین مسیر بوده در نتیجه امسال همه مدیران باید بر اساس جهش تولید و خودکفایی با استفاده از تمام ظرفیت های کشور گام بردارند.

 وی اضافه کرد: دو روز پیش در ملاقات با وزیر بهداشت، اقدامات خوبی صورت گرفت مبنی بر اینکه برای بیمارستان خمین بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت خانه اختصاص یافت که تا پایان امسال بیمارستان خمین راه اندازی و افتتاح می شود و همچنین در خصوص آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ساوه ظرف ۱۰روز آینده ابلاغ لازم انجام خواهد شد . در خصوص اعتبارات کرونا نیز درخواست مبلغ بیشتری شد و امروز ۴۲ میلیارد تومان برای تجهیز درمانی بیمارستان ولیعصر تخصیص یافت. امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته ساخت بیمارستان ولیعصر در ابتدای خرداد سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد و طی سه ماه هم تجهیز شود تا بهره‌برداری از بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی جدید ولیعصر را در پایان عمر دولت دوازدهم و به دست با کفایت دولتمردان همین دولت شاهد باشیم تا مشکل بزرگ چند ده ساله استان مرکزی و استان های همجوار رفع شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید