خانه / دسته‌بندی نشده / انتخاب 20 پژوهشگر برتر از میان 377 نامزد ارائه شده/ تجلیل از 4 فناور

انتخاب 20 پژوهشگر برتر از میان 377 نامزد ارائه شده/ تجلیل از 4 فناور



به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مسعود برومند در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر کشور، امروز (دوشنبه) اظهار کرد: از میان 377 پژوهشگر پیشنهاد شده 240 پژوهشگر دانشگاهی، 46 نفر از دیگر دستگاه های اجرایی و 91 نفر فناور بوده اند.
وی در گزارشی از هفته پژوهش سال جاری (21 تا 27 آذر) افزود: در هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که دیروز (26 آذر) به کار خود پایان داد، 198 شرکت و مرکز حضور داشتند و 71 قرارداد بین کارفرمایان و فناوران امضا شد، مبلغ این قراردادها 200 میلیارد تومان و سه برابر سال گذشته است.
رییس ستاد ملی هفته پژوهش با اشاره به نشست با مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها، روسای پارک های علم و فناوری و پژوهشگاه ها تصریح کرد: در این جلسات با روسای این مراکز چالش های پیش روی آنها بررسی شد و به زودی جلسه ای با روسای پژوهشگاه های خارج از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهیم داشت.
وی با اشاره به شرکت های دانش بنیان و اهمیت آنها در توسعه اشتغال پایدار اضافه کرد: امروز 42 پارک علم و فناوری، بیش از 4700 شرکت و 1100 شرکت دانش بنیان در این پارک ها داریم که 30 هزار شغل پایدار برای متخصصان ایجاد کرده و گردش مالی 30 هزار میلیارد تومانی دارند.
برومند همچنین دو راهبرد اصلی برای علم و فناوری تصویر کرد و گفت: راهبرد اول حمایت و ایفای نقش در توسعه اقتصادی کشورها، زیرساخت نوآوری، نقش اساسی ایفا می کند.
استاد دانشگاه امیرکبیر افزود: پژوهش باید به فناوری و فناوری به محصول تبدیل شود که به بازار راه می یابد و اشتغال ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: راهبرد دوم، ایفای نقش در حل چالش های ملی است و علم و فناوری باید چالش های ملی را حل کند که برای تحقق آن به مشارکت کامل با همه بخش های کشور نیاز است.
هفته پژوهش از ۲۱ تا ۲۷ آذر با شعار پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال برگزار شد.
روزهای این هفته با عناوین روز پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه، پژوهش، فناوری و صنعت، پژوهش فناوری ایده و خلاقیت، پژوهش، فناوری اقتصاد مقاومتی، پژوهش، فناوری و سرمایه ملی، پژوهش فناوری، مهارت و کارآفرینی و پژوهش فناوری، حوزه و دانشگاه نامگذاری شده بود.
علمی**9157
خبرنگار: منصوره شوشتری* انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید