خانه / دسته‌بندی نشده / انتقاد رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از نبود زیرساخت ها در دانشکده های مراغه

انتقاد رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از نبود زیرساخت ها در دانشکده های مراغه



ناصر شمس روز دوشنبه در جریان بازدید از دانشکده های فنی و حرفه ای مراغه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ظرفیت های دانشکده های مراغه مغفول مانده و امکاناتشان کافی نیست و این نتیجه بی توجهی به ظرفیت های منطقه در ادوار گذشته است.
وی افزود: این شهرستان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی که در زمینه دانش های فنی و حرفه ای دارد، می تواند به شهر دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور تبدیل شود.
شمس، توسعه مطلوب دانشکده های فنی و حرفه ای و ایجاد رشته های جدید و ارتقا سطح علمی این دانشکده ها را از اولویت های مهم سفرش برشمرد.
وی افزود: به کارگیری و تربیت کاردان های بومی با توجه به پتانسیل های بالای موجود در این شهرستان و جذب دانشجو از دیگر اهداف این سفر است.
شمس به پیشینه تاریخی و علمی مراغه به عنوان شهر دانشگاهی اشاره کرد و افزود: با کمک به تدوین و تصویب رشته های مختلف در حوزهای باغداری، کشاورزی، زمین شناسی، دامداری، دامپروری و صنایع دستی و گردشگری می توان دوباره دانشگاه های مراغه را احیا کرد.
وی به نگاه مثبت وزارت علوم در طراحی و تصویب رشته های جدید در این شهرستان اشاره کرد و افزود: باید نگاه ها و ساختارها را اصلاح کنیم و در این راه به همراهی مجموعه دانشگاهی و مسئولان شهری نیز نیاز داریم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: مراغه یکی از پر فروغ ترین شهرهای آذربایجان است و به عنوان باغ شهر و پایتخت نجوم ایران شناخته می شود.
احد بهشتی افزود: با وجود تدریس رشته های کشاورزی و باغی در دانشکده های فنی و حرفه ای مراغه، این شهر باید به باغ شهری زیبا تبدیل شود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: سجاد عبدی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/9880



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید