خانه / اخبار روز / انجام نشاء برنج در ۷۰ درصد از شالیزارهای لنگرود

انجام نشاء برنج در ۷۰ درصد از شالیزارهای لنگرود

رحیم حیدری در جلسه کشاورزی شهرستان لنگرود، با اشاره به کاهش بارندگی ها در سال جدید و امسال بروز خشکسالی در شالیزارها، اظهار کرد: خوشبختانه طی چند روز اخیر شاهد بارش باران بودیم، اما نباید این بارندگی ها را به معنی رفع مشکل کمبود آب بدانیم.

وی با بیان اینکه شالیزارهای شهرستان لنگرود همچنان آسیب پذیر هستند، تصریح کرد: متاسفانه افزایش دما در زمستان سال گذشته موجب شد بخش قابل توجهی از ذخایر برف در ارتفاعات استان در فصل غیر کشاورزی از دست برود.

فرماندار لنگرود، مشکل کمبود آب و کاهش سطح ذخایر آبی استان و شهرستان را جدی دانست و افزود: هرگونه افزایش دما می تواند شالیکاری ما را تهدید کند لذا مسئولان آب منطقه ای و آب و فاضلاب نسبت به برنامه ریزی های لازم جهت جبران کمبودها اقدام کنند.

حیدری، از کشاورزان خواست تقویم زراعی را رعایت کنند و گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد نشاء در شالیزارهای شهرستان انجام شده و سطح زیر کشت حدود ۹۱۰۰ هکتار است.

وی با تاکید بر لزوم بهسازی و بازسازی سردهنه ها، یادآور شد: مدیران متولی سعی کنند با حداقل اعتبار سردهنه ها را احداث کنند تا بتوانند آبگیری داشته باشند؛ البته سردهنه سازی ها باید در فصل های غیر کشاورزی انجام دهد تا اکنون دغدغه نداشته باشیم.

فرماندار لنگرود، همچنین بر تسریع در صدور مجوز حفر چاه تاکید کرد و ادامه داد: تقویت پمپاژ آب و خاکبرداری از گودال ها و ذخیره گاه های آب به عنوان آبگیر نیز می تواند طی روزهای پیش رو مفید و موثر باشد.

وی بهره برداری از سدهای گالش کلام و پهلوان بست را موجب رفع بخشی از مشکل کمبود آب زراعی شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات این سدها بررسی شود.

حیدری، از مدیران خواست ارتباط خودشان با مردم را حفظ کنند و گفت: مردم باید بدانند مدیران در جریان مشکلات زراعی آنان هستند و برای رفع این مشکلات تلاش می کنند تا دغدغه شان رفع شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید