خانه / دسته‌بندی نشده / اهمیت نقش آفرینی موزه علوم و فناوری در شناخت و درک مخاطب از علم

اهمیت نقش آفرینی موزه علوم و فناوری در شناخت و درک مخاطب از علم



به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، هفتمین همایش ملی موزه علم و فناوری با عنوان میراث علم در جامعه، صبح امروز در سه محور اصلی موزه و میانجیگری علم و جامعه، موزه و بازنمایی علم و فناوری و علم و دانش ضمنی بومی ایران آغاز به کار کرد.
در این همایش که تا 14 دی ماه ادامه دارد، نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با حضور شماری از اساتید حوزه ارتباطات علم، موزه ها و دانش های بومی ایران برگزار می شود.
دکتر زهرا اجاق در این همایش با اشاره به تلاش برای نزدیک شدن به فضای دانشگاهی در ارائه مقالات و سخنرانی های همایش گفت: اگر امروز یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان یعنی جندی شاپور در کشور ما واقع است به دلیل حیات ارتباطات علمی با دانشمندان سراسر جهان در این دانشگاه ها است.
وی با اشاره به خصوصیات علم مدرن گفت: علم مدرن در هر دو حوزه سخت مانند فیزیک و شیمی و نرم مانند جامعه شناسی و تاریخ مختص جامعه خود است و انباشتگی اطلاع نیز در این علم به چشم می خورد.
استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ادامه داد: کمیته علمی هفتمین همایش موزه ملی علوم و فناوری باور دارد موزه باید در پیوند علم و جامعه به سرگذشت تاریخی علم و دانش توجه داشته باشد و همچنین به مختصات علم به ویژه شناخت و درک مخاطب از علم کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: برای همایش هفتم موزه علوم و فناوری سه محور کلی و خرده محورهای زیادی در نظر گرفته بودیم که به دلیل کاهش وقت و منابع به هفت مورد از خرده محورها در نشست های امروز و فردا می پردازیم.
ادامه دارد…
علمی**9157**2038**
خبرنگار: منصوره شوشتری*انتشار: محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
ttps://telegram



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید