خانه / دسته‌بندی نشده / اولین نوآوردگاه تخصصی جنوب کرمان به میزبانی دانشگاه جیرفت

اولین نوآوردگاه تخصصی جنوب کرمان به میزبانی دانشگاه جیرفت



شاپور کوهستانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نوآوردگاه کارآفرینی تخصصی حوزه کشاورزی جنوب کرمان برای نخستین بار دراین منطقه با حضور 120 نفر از نخبگان علمی در حال برگزاری است.
وی تصریح کرد: این رویداد علمی از 24 تا 27 بهمن ماه به مدت چهار روز در این دانشگاه برپا شده است.
وی ادامه داد: اولین نوآوردگاه تخصصی جنوب کرمان در زمینه ایجاد ارتباط اثرگذار بین دانشگاه و صنعت اقدام به برگزار شده است تا شاهد تربیت نسلی کارآفرین با اذهانی خلاق و مبتکر باشیم.
رئیس دانشگاه جیرفت به ظرفیت کشاورزی منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: این نوآوردگاه‌ها ایده و تفکرات خلاقانه ای برای کمک به بخش کشاورزی جنوب کرمان است.
وی با بیان اینکه 4 هزار دانشجو و 110 عضو هیات علمی در دانشگاه جیرفت وجود دارد، اظهار کرد: پنج دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در این دانشگاه با 40 رشته دایر شده است.
***
برگزاری 18 نوآوردگاه در سطح کشور
مدیر شرکت نوآوردگاه گفت: اولین نوآوردگاه تخصصی جنوب کرمان هجدمین رویداد نوآوردگاه در سطح کشور است.
حامد حامدیان افزود: از این 18 نوآوردگاه 30 استارت‌آپ (کسب و کار نوپا) به وجود آمده است تا ایده های خلاق تبدیل به کسب و کار شوند.
وی با بیان اینکه این نوآوردگاه‌ها با موضوع‌های متفاوتی برگزار شده است، بیان کرد: مدل اجرایی نوآوردگاه‌های به صورت ابتکاری و منحصر به فرد برای نخستین بار در سطح کشور در حوزه رویدادهای کارآفرینی طراحی و اجرا شده است.
وی تصریح کرد: نوآوردگاه‌ها بر اساس نیازسنجی‌ها در زمینه کارآفرینی، ارزش‌آفرینی، اصول کار تیمی، طراحی مدل کسب و کار و طرح تجاری و نحوه ارائه مؤثر به سرمایه‌گذار برنامه ریزی شده است.
مدیر شرکت نوآوردگاه گفت: اولین نوآوردگاه تخصصی کشاورزی جنوب کرمان به صورت یک پکیج به همراه ابزارهای نوآوری به شرکت‌کنندگان نوآوردگاه آموزش داده می‌شود که مزیت این مساله آموزش کار تیمی همراه با بازی و شبیه‌سازی فضای واقعی کسب و کار است و تفاوت آن با رویدادهای دیگر اجرای آن به صورت گیم فیکشین است.
وی با اشاره به اینکه در این رویداد 13 تیم با عضویت حدود 50 نفر در حوزه کشاورزی در محل دانشگاه جیرفت گرد هم آمدند تا ایده‌های خود را توسعه و به سرمایه‌گذاران ارائه دهند، افزود: تیم‌های برتر این رویداد توسط این دانشگاه مورد حمایت قرار می‌گیرند.
وی بیان کرد: نخستین نوآوردگاه تخصصی کشاورزی جنوب کرمان توسط مسؤولان دانشگاه جیرفت، شتاب‌دهنده شزان «شرکت دانش‌بنیان نوآوران فناوری‌های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو» و اتاق بازرگانی و مرکز نوآوری کرمان با حمایت شرکت ایرانسل برگزار شده است.
حامدیان اظهار کرد: این پنجمین رویداد برگزار شده در استان کرمان است که رویدادهای برتر نوآوردگاه‌های سال‌های گذشته این استان توسط مرکز نوآوری کرمان و مراکز سرمایه‌گذاری مرتبط با این استان از جمله ایرانیان مقیم دبی حمایت شدند.
وی گفت:تعداد نوآوردگاه‌ها را در منطقه جنوب کرمان افزایش خواهیم داد و این مورد نیازمند زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها، ورود مراکز حمایتی برای تأمین مالی این رویداد و مشارکت فضای عمومی جامعه از جمله دانشجویان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
***
انتخاب 24 ایده خلاقانه در رویداد علمی کارآفرینی جیرفت
دبیر اجرایی نخستین نوآوردگاه کارآفرینی تخصصی حوزه کشاورزی جنوب کرمان گفت: این نوآوردگاه یک رویداد علمی‌آموزشی است که افراد شرکت‌کننده دارای ایده‌های خاص خود هستند و با برگزاری کارگاه‌های تخصصی می‌آموزند که چگونه این ایده را به کسب و کار تبدیل کنند.
حسین مشایخی افزود: شرکت‌کنندگان با شبیه‌سازی فضای کسب و کار واقعی با این عرصه آشنایی پیدا می‌کنند و در روز اختتامیه نیز باید ایده خود را به سرمایه‌گذاران ارائه دهند تا با جذب سرمایه و تبدیل آن به شرکت دانش‌بنیان کسب و کار مورد نظر را توسعه دهند.
مشایخی هدف از برگزاری این نوآوردگاه‌ها را اشتغالزایی با استفاده از ایده‌های خلاقانه برشمرد و تصریح کرد: دانشگاه جیرفت 120 ایده اولیه در نخستین نوآوردگاه کارآفرینی تخصصی حوزه کشاورزی و صنایع وابسته جنوب کرمان دریافت کرده است و طبق نظر داوران 24 ایده انتخاب و بعد از این کارگاه نفرات برتر مشخص می شوند.
وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان این نوآوردگاه را دانشجویان دانشگاه‌های جیرفت، کرمان، رفسنجان و هرمزگان هستند که رفع مشکلات کشاورزی جنوب کرمان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت دانشگاهیان مهم‌ترین هدف برگزاری نوآوردگاه تخصصی است.
***
یکی از شرکت‌کنندگان در نخستین نوآوردگاه کارآفرینی تخصصی حوزه کشاورزی جنوب کرمان گفت: ایده تیم پنج نفره دانشگاه جیرفت در بخش آبیاری است با توجه به سطح زیر کشت آبیاری غرقابی در بخش کشاورزی و حجم عظیمی از هدر رفت آب در این زمینه این طرح را پیگیری و امروز به نمایش گذاشته ایم.
محمدرضا شریفی دانشجوی دانشگاه رفسنجان یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این رویداد علمی نیز اظهار کرد: یک اپلیکیشن برای فروش محصولات لوکس و سالم کشاورزی معرفی می‌کنیم تا محصولات سالم کشاورزی را برای کشاورزان ارایه کند.
چهار هزار دانشجو و 110 عضو هیات علمی در دانشگاه جیرفت فعالیت می کنند.
خبرنگار:هادی شفیعی مجاز** انتشار: بهنام احمدی
7450/ 5054



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید