خانه / دسته‌بندی نشده / بادام کوهی اسکوپاریا در 400 هکتار از عرصه های ملی شهرستان نطنز کشت می شود

بادام کوهی اسکوپاریا در 400 هکتار از عرصه های ملی شهرستان نطنز کشت می شود



به گزارش ایرنا، ‘سعید زمانی’ سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرح زیست محیطی کاشت بذر بادام کوهی با مشارکت کمیته معادن برای واکاری پوشش ضعیف و خشک شده عرصه ملی، حفاظت گونه های گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک در مراتع روستای اوره شهرستان نطنز اجرا شد.
وی هزینه اجرای این طرح را 160 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: طرح توسعه جنگل با بذر بادام اسکوپاریا از ابتدای سال جاری به مساحت 160 هکتار در شهرستان نطنز به اجرا درآمده است.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نطنز بیان کرد: بادام دیم تلخ از جمله گونه های گیاهی است که در مقابل سرما و بی آبی مقاومت بالایی دارد و اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از هدر رفتن آب، حفظ آب بارش ها، تلطیف هوا، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و کمک به توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت.
او اضافه کرد: اجرای این طرح می تواند نقش بسزایی در افزایش سرانه جنگلی، سطح پارک‌ها، فضای سبز و باغ بذر داشته باشد و با ایجاد چرخه زیستی فعال‌تر و تقویت زیستگاه های موجود شرایط مناسب‌تری را برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه حفاظت شده کوهستان کرکس ایجاد کند.
شهرستان نطنز دارای 2 ذخیره گاه جنگلی به مساحت یک هزار و 500 هکتار و 23 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ است.
این شهرستان با جمعیت نزدیک به 47 هزار نفر در فاصله 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7430/8123



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید