خانه / اخبار روز / بانک‌های لرستان روی نیروگاه‌های تجدیدپذیر رغبتی نشان نداده است

بانک‌های لرستان روی نیروگاه‌های تجدیدپذیر رغبتی نشان نداده است

فریدون خودنیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به هماهنگی با استاندار لرستان به همه ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی و اجرایی به صورت مکتوب دستورالعمل رعایت و صرفه ‌ویی در مصرف برق را ابلاغ کردیم و به صورت هفتگی گزارش بازدیدها از ادرات را برای معاونت هماهنگی امور عمرانی و مدیریت بحران استانداری لرستان ارسال کردیم.

وی ادامه داد: برق برخی از  ادارات همچون آموزش و پرورش، هلال‌احمر و منابع طبیعی به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف قطع کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: خیلی از بانک‌ها نظیر ملت، سپه و … برخورد کردیم و کارشناسان آنان را آموزش لازم را دادیم و در حال حاضر جزو دستگاه‌هایی هستند که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

خودنیا در بحث سرمایه‌گذاری برای نیروگاه‌های خورشیدی روی پشت‌بام ها بیان کرد: شرکت برق لرستان یک نمایندگی از شرکت ساتبا دارد که کار تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را پیگیری می‌کند.

لرستان در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر رتبه ۱۲ کشور را دارد

وی گفت: تمام بروکراسی‌ها،مجوزها و پروانه‌های بهره‌برداری را در کمتر از ۱۵ دقیقه برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند انجام می‌دهیم و در این راستا جزو رتبه ۱۲ کشور هستیم و می‌توانیم این رتبه را به یک یا دو کشوری ارتقا دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اضافه کرد: این شرکت منابعی ندارد که بتواند تسهیلاتی را به مردم دهد و در این راستا با بانک‌ها صحبت شده و روی نیروگاه‌های تجدیدپذیر رغبتی نشان ندادند و نیاز است که با حمایت استاندار لرستان و اخذ تسهیلات از بانک‌های استان این موضوع را انجام داد.

خودنیا گفت: افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند و اعتبار لازم را دارند می‌توانند به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی بپردازند و سرمایه آنها پس از ۳۰ ماه برگشت دارد و البته با نرخ تورم برق را از این افراد خریداری می‌کنیم.

تامین برق خانگی را از طریق نیروگاه‌های خورشیدی

وی گفت: دولت چاره‌ای ندارد جز اینکه تامین برق خانگی را از طریق نیروگاه‌های خورشیدی انجام دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اظهار کرد: در طی سال‌های گذشته با یک سری ترک فعل‌ها مواجه شدیم و همه ادارات دولتی و دستگاه‌هایی که باید وظیفه خود را در رابطه با استقرار دیزل ژنراتورها و یا دو سو تغذیه کردن مراکز حساس، حیاتی و مهم و خدماتی کوتاهی کردند.

خودنیا بیان کرد: از این طریق دست تنها ماندیم و چنانچه دو ساعت برق آنها قطع شود آیا باید آب آن منطقه هم قطع شود؟

وی با بیان اینکه متاسفانه سرمایه‌گذاری روی پدافند غیرعامل و دیزل ژنراتور نشده است،گفت:  دستگاه‌هایی اداری که موظف بودند ۳۰ درصد مصرف خود را از سلول‌های خورشیدی تامین کنند بجز چند دستگاه ( استاندارد، اداره گاز،محیط زیست و آبفا) مابقی انجالم ندادند و چنانچه این موضوع عملیاتی می‌شد شاید خیلی از مشکلات برق در کشور حل می‌شد.

خیلی از ایستگاه‌های پمپاژ وابسته به برق هستند و هیچ‌گونه برق اضطراری ندارند

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اضافه کرد: خیلی از ایستگاه‌های پمپاژ وابسته به برق هستند و هیچ‌گونه برق اضطراری ندارند تا جوابگوی آب مورد نیاز مردم باشند؛ زمانیکه برق قطع شود آب آنها نیز قطع می‌شود.

خودنیا با بیان اینکه مسال در کل با هماهنگی با شرکت آبفا کارهایی انجام دادیم در برخی مناطق از دو سو تغذیه شده و یا دیزل ژنراتور نصب و مناطقی چون سرچشمه، بروجرد و کوهدشت را از لیست خاموشی خارج کردیم، گفت: در حال حاضر چون برنامه‌ریزی دست شرکت برق استان است سعی می‌کنیم کمترین خاموشی را در مناطقی که تامین‌کننده آب شرب هستند داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید