خانه / دسته‌بندی نشده / برآورد خسارت مناطق زلزله زده با نقشه های هوایی آغاز شد

برآورد خسارت مناطق زلزله زده با نقشه های هوایی آغاز شد



به گزارش ایرنا از تارنمای سازمان نقشه برداری کشور، امروز (دوشنبه) در جلسه اضطراری اعضای کمیته مدیریت بحران این سازمان مقرر شد پس از شناسایی روستاها و مناطق زلزله زده با کمک پایگاه ملی نام های جغرافیایی، همین امروز عملیات پرواز بر فراز شهرهای زلزله دیده به منظور عکسبرداری هوایی و تهیه نقشه های هوایی و تخمین خسارت از این شهرها آغاز شود.
همچنین حرکات پوسته زمین برای تعیین میدان جابجایی و پس لرزه های بعدی با تحلیل و اندازه گیری اطلاعات ایستگاه های دائمی، شبکه چندمنظوره، شبکه ترازیابی و داخل‌سنجی راداری (InSAR)، بررسی می شود.
داخل‌سنجی راداری روشی است که در آن اختلاف فاز بین دو یا چند تصویر راداری محاسبه و اختلاف طول مسیر بر اثر اخذ تصویر از 2منظر متفاوت بررسی می‌شود.
به کمک اختلاف فاز می‌‌توان میزان جابجایی سطح زمین را استخراج کرد.
بر پایه این گزارش، شهر سرپل ذهاب برای آماده سازی اطلاعات و نقشه های مورد نیاز در اولویت قرار دارد و به همین ترتیب نقشه شهرهای دیگر همچون سنندج، سقز، ایلام، کرمانشاه و روستاهای این شهرها بویژه روستاهای مرزی نیز به زودی آماده و برای گروه مدیریت بحران مستقر در این شهرها ارسال می شود.
همراه با این نقشه ها، کارشناسان متخصص سازمان نیز در محل حاضر می شوند تا ارائه خدمات و چگونگی بهره برداری از این نقشه ها با سرعت بیشتری همراه باشد.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، تاکنون در این زمین لرزه 407 نفر جان باخته و 6700 نفر مصدوم شده اند.
پس لرزه ها هنوز ادامه دارد.
اکنون مسوولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در مناطق زلزله زده حضور دارند.
قرار است فردا رییس جمهوری به مناطق زلزله زده برود.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام* 3065*1961*
تنظیم: محمد ملک دار * انتشار: مریم مسعود



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید