خانه / اخبار روز / برای حل مشکل کشاورزان کوهرنگ ۸۰ میلیارد تومان اختصاص یافت

برای حل مشکل کشاورزان کوهرنگ ۸۰ میلیارد تومان اختصاص یافت

حجت الله غلامی عصر امروز (سه شنبه-۲۴ دی) در نشست شورای اداری استان اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه در بخش های مختلف توانستیم پروژه های خوبی را به حرکت در آوریم. یکی از این پروژه ها، پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران بود که توانستیم ۹.۶ میلیارد یورو را برای پیشرفت این پروژه آزاد کنیم و هم اکنون ۷ کارگاه برای پروژه قطار سریع السیر فعال است.

وی افزود: در بخش راه آهن دو خطه کردن مسیر اصفهان به یزد را به طول ۵۵۰ کیلومتر در حال ساخت داریم که با وجود تمام مشکلات اقتصادی این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در بخش آزاد راه ها، پروژه بزرگ شرق را به عنوان آزادراه شهید سلیمانی نام گذاری کردیم که بخش اول آن را تا دهه فجر افتتاح می کنیم. در این پروژه بخش خصوصی مشارکت ۷۰ درصدی دارد.

به گزارش ایسنا، معاون امور عمرانی استانداری اصفهان، گفت: احداث کامل سد کوهرنگ تا سال ۱۴۰۰ به طول می انجامد و همین امروز برای حل مشکل کشاورزان منطقه کوهرنگ ۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم. همچنین برای پروژه بهشت آباد مجوز لازم را گرفته ایم و برای اجرای نهایی آن باید تلاش کنیم.

غلامی ادامه داد: در روزهای آخر سال گذشته با بحران کمبود بودجه روبرو شدیم اما توانستیم تمام اعتبار لازم را جذب کنیم. بسیاری از استان ها قابلیت جذب اسناد خزانه را ندارند.

وی گفت: برای بودجه سال ۹۹ مذاکرات نهایی در حال انجام است، می توانیم با اضافه کردن یک اسم در بسیاری از بندهای بودجه، خودمان را در اعتبارات آن شریک کنیم. هم اکنون بودجه سالانه استان سیستان و بلوچستان دو برابر بودجه استان اصفهان است. همچنین بودجه استان فارس یک و نیم برابر استان اصفهان است که این رویه باید تغییر کند.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان، خاطرنشان کرد: در دهه فجر ۷۵۰ پروژه در استان اصفهان به بهره برداری می رسد که بسیاری از این پروژه ها به دست رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید