خانه / دسته‌بندی نشده / بررسی توسعه تجدیدپذیرها در نشست امکان سازی انرژی بادی دانشگاه امیرکبیر

بررسی توسعه تجدیدپذیرها در نشست امکان سازی انرژی بادی دانشگاه امیرکبیر



به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دبیر نشست امکان سازی انرژی باد در ایران که با حضور کشورهای مختلف در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس با هدف توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور با حضور کشورهای خارجی برگزار شده است.
دکتر حسین آفریده با بیان اینکه نشست امکان سازی انرژی باد در ایران یک روزه است و عصر امروز به پایان می رسد، خاطر نشان کرد: دانشگاه برلین، دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان های مختلف در این نشست حضور دارند. همچنین شرکت های علاقمند به دانش انرژی تجدیدپذیر در ایران در این نشست حضور دارند تا نظرهای خود را در این زمینه اعلام کنند.
رئیس دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه آلمان از سال 2003 تا2017 به میزان پنج برابر انرژی بادی را در کشور خود رشد داده است، خاطر نشان کرد: در ایران الگو سازی استفاده از انرژی های تجدیدپذیر اهمیت زیادی دارد و نیاز است که سیاست های این موضوع درنظرگرفته شود.
دبیر نشست امکان سازی انرژی بادی در ایران، گفت: از این رو در نظر داریم موانع، گلوگاه ها و مسیرهای استفاده از این انرژی را در این نشست تعیین کنیم و تبادل نظر در این زمینه می تواند راهگشای استفاده هر چه بیشتر انرژی بادی در کشور باشد.
وی عنوان کرد: امیدواریم در پایان این نشست زمینه همکاری مشترک با آلمان و سایر کشورها فراهم شود.
به گزارش ایرنا میزان تولید انرژی های تجدیدشونده شامل منابع مختلف خورشیدی و بادی در ایران به درستی مشخص نیست و با وجود سیاست های تشویقی دولت از جمله خرید تضمینی برق نیروگاه های خورشیدی برای 20 سال و به قیمت هفت برابر قیمتی که دولت می فروشد، از کمتر از دو درصد تا نزدیک به یک درصد از کل سبد تولید انرژی کشور متفاوت است.
با وجود این تولید این نوع انرژی ها طی یک دهه قبل از 8 دهم درصد در کل انرژی جهانی به 2.8 درصد رسیده است و برخی کشورها مانند کاستاریکا (98 درصد) دانمارک (140 درصد) و ایسلند (100 درصد) میزان قابل توجهی از انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر شامل انرژی خورشیدی، بادی و زمین گرمایی تامین می کنند.
علمی**9157**1834
تنظیم: منصوره شوشتری** انتشار: ناهید شفیعی برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید