خانه / اخبار روز / برکراسی اداری؛ مانع تکمیل 2 هتل بیمارستان کرمانشاه

برکراسی اداری؛ مانع تکمیل 2 هتل بیمارستان کرمانشاه

اصغر رشنو در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وجود 371 کیلومتر مرز مشترک کرمانشاه با کشور عراق، اظهار کرد: هرساله تعداد زیادی از مردم استان‌های مجاور در عراق برای اهداف گوناگونی همچون انجام فعالیت‌های اقتصادی، گردشگری، درمان و… از طریق مرزهای کرمانشاه وارد کشورمان می‌شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم پتانسیل‌های زیادی که درحوزه‌های مختلف در استان داریم، کرمانشاه برای بسیاری از این مسافرین تنها یک معبر و نه یک مقصد است، برای همین در تلاشیم تا با همراهی سایر دستگاه‌های ذیربط بسترهایی را در استان فراهم کنیم تا کرمانشاه را به مقصدی برای گردشگران عراقی تبدیل کنیم.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان تاکید کرد: باتوجه به اینکه بخش مهمی از این گردشگران برای درمان وارد کشورمان می‌شوند و کرمانشاه هم با وجود پزشکان حاذق و مطرحی که در سطح ملی و بین المللی دارد قطب پزشکی غرب کشور است، همکاری‌هایی را از دو سال گذشته با دانشگاه علوم پزشکی آغاز کرده‌ایم تا در بحث گردشگری سلامت گام‌های مهمی برداریم.

وی افزود: در این راستا، مجوزهایی برای احداث تعدادی هتل بیمارستان در سطح استان صادر کردیم تا زمینه‌ ماندگاری گردشگران سلامت عراقی را در استان فراهم کنیم و حتی بتوانیم از کشورهای دیگر هم جذب گردشگر سلامت داشته باشیم.

رشنو تصریح کرد: البته در شرایط فعلی چند بیمارستان استان پذیریش بیماران خارجی را انجام می‌دهند، اما تاکنون هتل بیمارستانی که بصورت تخصصی در زمینه گردشگری سلامت فعالیت کند، نداشته‌ایم.

وی افزود: در این راستا دو هتل بیمارستان ماد و حکیم در کرمانشاه توسط بخش خصوصی درحال ساخت هستند که بصورت میانگین هرکدام 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اما برای اتمام عملیات ساخت آنها به اعتبارات جدید نیاز است.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان مهمترین موانع پیش روی تسریع در تکمیل این دو پروژه را بروکراسی‌های اداری دانست و گفت: باتوجه به اینکه این دو پروژه برای تکمیل به حدود 85 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند و بانک‌های استان هم نمی‌توانند این رقم را پرداخت کنند، برای همین پرونده آنها را به تهران ارسال کرده‌ایم و پیگیریم تا از طریق بانک‌های عامل برایشان تسهیلات بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این دو هتل بیمارستان علاوه بر رونق گردشگری سلامت در استان، زمینه اشتغال حدود 700 نفر بصورت مستقیم نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید