خانه / وبلاگ / برگزاری پنجمین نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان

برگزاری پنجمین نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان

بر اساس اعلام سعید صیفی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد این نمایشگاه به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی و شناسایی بازار هدف بین ایران و تاجیکستان، در شهر دوشنبه برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان بزرگترین مرکز نمایشگاهی شرق کشور، از سال‌های گذشته گسترش تبادلات تجاری با سایر کشورها را در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا به دلیل پیوند عمیقی که بین ملت‌های ایران و تاجیکستان به لحاظ زبان، خصوصیات فرهنگی، ادبیات و پیشینه تاریخی مشترک وجود دارد، پس از ٤ سال با رایزنی‌های گسترده و با توجه به شرایط تحریم‌ها این نمایشگاه در شهر دوشنبه برگزار خواهد شد.

صیفی با اشاره به تلاش‌های نمایشگاه بین‌‎المللی مشهد در توسعه کمی و کیفی نمایشگاه‌های خارجی، تصریح کرد: اهمیت توسعه صادرات و افزایش سهم تولیدات داخلی از بازارهای دنیا یک ضرورت است و برگزاری نمایشگاه‌های خارجی بهترین فرصت برای توسعه روابط و ارتباطات اقتصادی ایران با دیگر کشورها را فراهم می‌سازد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: این نمایشگاه ٣٠ آذر تا ٣ دی ماه سال جاری با حضور ٤١ شرکت ایرانی که در زمینه‌های صنایع غذایی، بهداشتی، درمانی، بخش‌های مختلف تولیدی، ماشین‌آلات کشاورزی، مصالح ساختمان و… فعالیت می‌کنند، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید