خانه / دسته‌بندی نشده / برگزاری کمپین حمایت از زوج‌های نابارور

برگزاری کمپین حمایت از زوج‌های نابارور



به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی چهارمین کنگره بین المللی تولیدمثل، دکتر محمدمهدی آخوندی اظهار داشت: استفاده از فناوری‌های نوین در تشخیص و درمان‌های پزشکی از جمله تولیدمثل و باروری امیدهای جدیدی را در عرصه زندگی انسان امروزی گشوده و امید به زندگی و کیفیت آن را به مراتب افزایش داده است.
وی افزود: هر پیشرفت علمی که برای بشر حاصل می‌شود، به همان اندازه که توان و قدرت وی را در حل مشکلات افزایش می‌دهد، آثار و پیامدهای کاربردی آن حوزه علمی، مشکلات و پیچیدگی‌ها و چالش‌های متعددی را در مقابل قرار می‌دهد. شناسایی دقیق مشکلات و موانع و رفع آنها نیازمند فعالیت همه جانبه دانشمندان و متخصصان علوم بالینی، تجربی و انسانی مرتبط با حوزه علوم تولیدمثل خواهد بود تا در یک جمع فشرده به جنبه‌های متنوع تشخیص و درمان پرداخته و زمینه را برای رفع سوالات و چالش‌ها فراهم آورند.
رئیس چهارمین کنگره بین المللی تولیدمثل ادامه داد: طراحی و برگزاری کارگاه‌های متعدد همزمان یک روز قبل از برگزاری کنگره توسط متخصصان متعدد داخلی و خارجی مدنظر قرار گرفته است و کارگاه جراحی زنده آندومتریوز توسط دانشمند و جراح برجسته در بیمارستان محب کوثر و پخش همزمان آن در سالن رازی انجام می‌شود و کارگاه های متعدد دیگر بین‌ المللی نیز زمینه را برای فراگیری و بحث و تبادل نظر علمی و عملی مخاطبان کنگره فراهم می‌آورد.
آخوندی بیان داشت: در این ارتباط دانشجویان رشته دکترای تولیدمثل نیز در محفلی دوستانه با اعضای انجمن و بورد تولیدمثل، مشکلات و موانع پیشرفت ازجمله موضوع پروانه دار شدن رشته تولیدمثل را دنبال خواهند کرد.
وی یادآور شد: انجمن جنین شناسی در سال جاری تلاش کرده است همچون کنگره‌های بین کشوری اروپایی ESHRE ، با جلب همکاری از انجمن‌های مرتبط ازجمله انجمن علمی باروری و ناباروری، زمینه برگزاری یک کنگره سالیانه بزرگ کشوری و بین‌المللی در حوزه تولیدمثل را فراهم کند.
آخوندی گفت: همچنین با توجه به ورود به هفتمین سال تاسیس انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل و اتمام دومین دوره فعالیت اعضای هیات مدیره منتخب، ترتیبی داده شده است تا انتخابات انجمن همزمان با کنگره و زیر نظر وزارت بهداشت، به صورت الکترونیکی برگزار شود که امیدواریم که مشارکت جمعی در برگزیدن هیات مدیره فعال و توانمند را داشته باشیم.
وی عنوان کرد: همزمان با برگزاری کنگره، جشنواره برترین‌های حوزه تولیدمثل با موضوع انتخاب و معرفی پیشکسوتان و دانشمندان برتر و پایان نامه‌ها و مقالات برتر همچنین جشنواره تکتا با موضوع انتخاب بهترین عکس، نقاشی، پوستر و کاریکاتور علمی و هنری در زمینه تولیدمثل برگزار خواهد شد.
رئیس چهارمین کنگره بین المللی تولیدمثل خاطرنشان کرد: همچنین کمپین حمایت از زوجین نابارور با مشارکت همه مراکز درمان ناباروری و حمایت سازمان‌ها و ارگان‌های مردم نهاد همزمان با کنگره برگزار می‌شود.
آخوندی با اشاره به این که این کمپین به مدت یک هفته با همکاری صدا و سیما و سایر رسانه‌های شنیداری و اطلاع رسانی، ابعاد مختلف تشخیص و درمان ناباروری را به عموم مردم معرفی می‌کند، گفت: همچنین این کمپین زمینه را برای مشاوره و راهنمایی رایگان زوج‌های ناباروری که نگران عدم باروری و فرزند آوری خود هستند، فراهم خواهد کرد.
وی افزود: افزون بر این، تلاش کرده‌ایم در سال جاری در جوار نمایشگاه دارو و تجهیزات مرتبط با حوزه تولید مثل، مراکز درمان ناباروری علاقمند بتوانند ضمن ارائه مشاوره به زوجین نابارور معرفی شده توسط کمپین، فعالیت‌های و دستاوردهای خود را در معرض دید علاقمندان به پیشرفت­‌های تشخیص و درمان ناباروری عرضه کنند.
چهارمین کنگره بین الملی تولیدمثل در روزهای 5 تا 7 اردیبهشت ماه سال 97 در سالن همایش های رازی برگزار می شود.
علمی**1834
تنظیم: ناهید شفیعی **انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید