خانه / دسته‌بندی نشده / بلومبرگ:باوجودمخالفت های ترامپ، نمایندگان آمریکا در نشست بین المللی آب وهوایی حضور دارند

بلومبرگ:باوجودمخالفت های ترامپ، نمایندگان آمریکا در نشست بین المللی آب وهوایی حضور دارند



به گزارش روزچهارشنبه ایرنا، این تارنماافزود: درحاشیه نشست بین المللی آب و هوایی در بن آلمان، رهبران آمریکایی با نمایش چندین فیلم وبرگزاری میزگرد در راستای کاهش دی اکسید کربن در کشورشان، بار دیگر پایبندی خود به این موضوع را نشان خواهند داد.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از اینکه اوایل امسال اعلام کرد که از معاهده آب و هوایی پاریس خارج می شود، یک تیم مذاکره کننده برای نشست آب و هوایی که از روز دوشنبه در آلمان آغاز شده ، فرستاده است.
درپایان این نشست مشخص خواهد شد که آیا هیات غیر رسمی آمریکا توانسته رهبران چین، هند و بلژیک را برای ادامه مبارزه با تغییرات آب وهوایی متقاعد کند یاخیر؟.
دولت آمریکا اعلام کرده که تا زمان خروج از این معاهده در سال 2020 در مذاکرات آب و هوایی مشارکت خواهد داشت. اما تمایلی که دولت های قبلی آمریکا به این قضیه داشتند در زمان حاضر مشاهده نمی شود. رویکرد نسبت به این موضوع خیلی کمتر از زمانی است که رییس جمهوری پیشین باراک اوباما به صورت شخصی به معاهده پاریس پرداخت. اما دولت ترامپ روش دیگری را پیش گرفته است.
تام شنون معاون امور سیاسی وزیر خارجه در راس هیئت نمایندگان آمریکا است. در میان آن ها اعضای دفتر آب و هوایی وزارت خارجه نیز حضور دارند
مسئولین آمریکایی از دادن اطلاعات بیشتر درباره اعضا و تعداد هیات نمایندگان خود سر باز زدند. اما احتمالا تعداد اعضای آن ها بسیار کمتر از 93 عضو هیات نمایندگان آن ها در نشست سال گذشته در مراکش بوده است.
به گزارش ایرنا، در کنفرانس بُن المان که روزهای 6 تا 17 نوامبر (15 تا 26 آبان) برگزار می شود و بطور غیررسمی از آن به عنوان کنفرانس COP23 یاد می شود ، کشورهای شرکت کننده تلاش خواهند کرد تا مقررات مربوط به عملیاتی شدن توافق آب و هوایی پاریس را تکمیل کنند. ریاست این کنفرانس را کشور فیجی بر عهده دارد که یک کشور جزیره ای است که بطور خاص تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی بوده است.
توافق پاریس در دسامبر 2015 بین 196 کشور عضو چهارچوب کنوانسیون آب و هوایی سازمان ملل به دست آمد و هدف از آن محدود کردن میزان افزایش دمای کره زمین پایین تر از 2 درجه سانتیگراد و انجام تلاش هایی برای محدود کردن افزایش دما در حد 1.5 درجه بالاتر از سطح دوره قبل از صنعتی شدن است. در تاریخ 5 اکتبر 2016 حدنصاب کشورهای تصویب کننده برای اجرایی شدن این توافق به دست آمد و توافق پاریس از 4 نوامبر 2016 برابر با 14 آبان 1395 اجرایی شد. تا کنون 169 کشور این توافق را به تصویب رسانده اند واولین نشست کنفرانس کشورهای عضو روزهای 15تا 18 نوامبر 2016 در مراکش برگزار شد
اروپام**3234**1590
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید