خانه / علمی / بی ثباتی در ایران، توازن منطقه را بر هم می زند

بی ثباتی در ایران، توازن منطقه را بر هم می زند

روزنامه نگار، تحلیلگر منطقه ای و رییس مرکز رسانه های قفقاز گفت: تلاش بعضی کشورها به ویژه آمریکا و ‘اسرائیل’ برای بی ثبات کردن ایران در نهایت به برهم خوردن توازن منطقه و گسترش خشونت در جهان منجر می شود.

نوریوا با انتشار مقاله ای در روزنامه استار ترکیه تحت عنوان ‘بی ثبات کردن ایران برای منطقه چه پیامدی به بار می آورد؟’ نوشت: مشکلات داخلی ایران به ویژه در جنبه های اقتصادی امروز به بهانه ای جدی و جدید برای دخالت خارجی ها به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در امور داخلی ایران تبدیل شده است.
وی بیان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تا به طرق گوناگون بر اعتراضات داخلی در ایران بیافزایند که در این راستا با سران بسیاری از گروه های اپوزیسیون در خارج از کشور مذاکراتی انجام می دهند تا بتوانند حامیان این گروه ها را در داخل به آشوب تحریک کنند.
وی تاکید کرد: آمریکا امروز وعده دمکراسی و رفاه به مخالفان حکومت ایران می دهد اما با کمی موشکافی و بررسی در کشورهایی نظیر عراق و لیبی شاهدیم که سوغات آمریکایی موسوم به ‘دمکراسی’ جز فلاکت، دستاوردی برای این کشورها نداشته است.
وی تصریح کرد: ایران شبیه سوریه، عراق و لیبی نبوده و دارای ساختار سیاسی ـ امنیتی یکپارچه ای است و می توان با اطمینان پیش بینی کرد که جغرافیای منطقه با عدم ثبات در ایران، بی تردید زیر و رو خواهد شد و در ادامه، با بر هم خوردن تعادل خاورمیانه موجب گسترش خشونت در کل جهان خواهد شد.
این کارشناس سیاسی نزدیک به حزب حاکم ترکیه مدعی شد که امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی با اقدامات خود در مسیر برهم زدن تعادل و توازن خاورمیانه گام بر می دارند که این مسیر در نهایت به دریای خون منتهی خواهد شد.
نوریوا چندی پیش نیز با انتشار مقاله ای تحت عنوان ‘نقشه هایی علیه ایران’ در روزنامه استار ترکیه نوشته بود: ‘اسرائیل’ از نفوذ بیشتر ایران در خاورمیانه به شدت نگران است و به همین علت از مخالفان حکومت ایران در خارج قاطعانه حمایت می کند.
وی اضافه کرد: کشورهای غربی به ویژه آمریکا با همراهی تل آویو، سناریوهایی را برای آشوب در ایران در پیش گرفته اند که پیش از این علیه حکومت بعضی کشورهای منطقه انجام داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید