خانه / دسته‌بندی نشده / تجاری‌سازی فناوری و ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان از اولویت‌های این دوره از نمایشگاه است

تجاری‌سازی فناوری و ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان از اولویت‌های این دوره از نمایشگاه است



به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مجید متقی طلب در آستانه برپایی هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، در خصوص چگونگی برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه امسال از تاریخ 22 الی 26 آذرماه 1396، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و با حضور 193 دانشگاه، پژوهشگاه، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، و همچنین تعداد قابل توجهی از مراکز صنعتی و دستگاه‌های اجرایی، برپا می‌شود.
وی درباره عملکرد فن بازار و وضعیت قراردادهای منعقد شده سال گذشته، عنوان کرد: از مجموع کل قراردادهای مبادله شده در سال گذشته، 87 درصد از آن اجرا شده و یا در حال اجرا است.
دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، اظهار امیدواری کرد که شاهد افزایش انعقاد قراردادهای فروش محصولات دانش بنیان در نمایشگاه امسال باشیم.
وی با اشاره به طرح‌های ثبت شده در سامانه ایران تک‌هاب گفت: امسال از موسسات دولتی و خصوص 3441 طرح در سامانه ایران تک‌هاب ثبت شده که از این تعداد، 50 درصد متعلق به دانشگاه‌ها، 16 درصد مربوط به پارک‌های علم و فناوری کشور، 11 درصد متعلق به مراکز رشد؛ و پژوهشگاه‌ها 9درصد و سایر موسسات غیر دولتی و خصوصی نیز 14 درصد از مجموع طرح‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده‌اند.
دکتر متقی طلب با اشاره به حضور کشورهای دیگر در این دوره از نمایشگاه گفت: در نمایشگاه سال جاری شرکت‌ها و موسسات دانشگاهی و سرمایه‌گذار از کشورهایی چون پاکستان، آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان حضور دارند.
وی افزود: در راستای اطلاع‌رسانی بین‌المللی، اقداماتی همچون معرفی هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در سایت رسمی اتحادیه بین‌المللی پارک‌های علم و فناوی ( IASP ) و شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی ( INSTP ) و همچنین در کنفرانس بین‌المللی IASP در ترکیه انجام شده است.
وی افزود: همچنین از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی و موسسات بین‌المللی مستقر در تهران جهت بازدید نمایشگاه دعوت به عمل آمده تا ضمن انجام مذاکرات، زمینه‌های توسعه روابط علمی و فناوری بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری ایران با مراکز تحقیقاتی خارج از کشور نیز فراهم شود.
علمی**2038**
دریافت کننده: درنا محمدیان*انتشار: محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
ttps://telegram



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید