خانه / دسته‌بندی نشده / تجلیل از نخستین رئیس دانشگاه چمران اهواز و پزشک دوران دفاع مقدس

تجلیل از نخستین رئیس دانشگاه چمران اهواز و پزشک دوران دفاع مقدس



به گزارش ایرنا در این آئین مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان در سرسرای دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: قدرشناسی از بزرگان یکی از مهمترین اهداف برگزاری آئین های تکریم است و باید نشان دهیم نسل قدرشناسی هستیم در غیر این صورت انسان های صالحی نیستیم.
محسن شاه رضایی افزود: الگوسازی برای جوانان از دیگر اهداف این گونه آیین ها است؛ این الگوهای زنده و موجود، واقعا دور از دسترس نیستند لذا باید این الگوها را معرفی کنیم.
وی ادامه داد: معرفی این الگوها از طریق داستان، رمان و فیلم امکان پذیر است.
شاه رضایی بیان کرد: در این آیین ها باید تاثیرگذاری این افراد را نمایش دهیم و اثرگذاری را یاد بگیریم زیرا نخبه کسی است که در زمان خود اثر گذار بوده است.
مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: آئین گرامیداشت دکتر دوایی هدف خاصی داشت ، در این آیین یادگار بخش مهمی از تاریخ این کشور به عموم معرفی می شود.
وی اضافه کرد: تکریم از دوایی تکریم از وی به تنهایی نیست بلکه تکریم از شهید چمران، شهید بابایی و آرمان های معنوی ایران است ، کلام مردان خدا می تواند زنگار را از قلب ها ما بزداید.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاههای خوزستان نیز دراین آیین اظهار کرد: اثر نکردن سخنان والدین در فرزندان آن طور که انتظار می رود به این دلیل است که این گفتارها همراه خود پیوست رفتاری ندارند و این امکان برای مخاطب آنها وجود ندارد که فارغ از کلاس و نشست درسی، ببینند و بیاموزند.
حجت الاسلام سید محسن شفیعی افزود: اگر می گوییم در تحصیل علم فقرو سختی است باید افرادی وصف حال کنند و مثال ها را به نمایش بگذارند.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، دانشگاه شهید چمران اهواز و مجموعه دانشگاهی استان نشان دادند که جامعه علمی و دانشگاههای ما در عرصه خطر، مردم خود را رها نمی کنند و نخبگی را در رفاه و خود برتربینی نمی بینند.
حجت الاسلام شفیعی بیان کرد: چهار هزار شهید دانشگاهی نقطه تاملی است یعنی چهار هزار عضو از جمعیتی که می توانستند در عرصه خطر بگویند کار ما علم و دانش ورزی است ، انتخاب کردند در کنار مردم بمانند.
وی ادامه داد: هر شهید دانشگاهی تابلوی افتخار برای جامعه علمی کشور است و رسالت جامعه علمی ، همراهی با آحاد مردم در همه صحنه ها بود ، این ارزش ها باید انتقال یابد و تبدیل به رویه و درس شود.
دکتر منوچهر دوایی، اولین رییس دانشگاه شهید چمران اهوزا نیز اظهار کرد: زندگی مانند یک ریل متحرک است و یک جوان ایرانی با قلب پاک، فرصت زیادی دارد و باید از عمر خود به عنوان یک سرمایه مهم استفاده کند و به سمت خیر و موفقیت حرکت کند.
در این آئین از کتاب ‘اکسیر زندگی، عصاره ایثار’ با مضمون زندگی نامه و خاطرات دکتر منوچهر دوایی به کوشش ثریا زندیار رونمایی شد.
دکتر دوایی، نخستین رییس دانشگاه شهید چمران اهواز بعد از انقلاب، جراح جنگ و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران است که با تخصص جراحی با گرایش جراحی اطفال، جراحی سرطان و جراحی دستگاه گوارش از سال 1347 به جامعه دانشگاهی و پزشکی کشور خدمت کرده است.
این استاد برجسته دانشگاه در سال 1385 در همایش تقدیر از پژوهشگران برگزیده نشان دانش و پژوهش گرفته است.
ریاست دانشگاه شهید چمران، عضویت در هیات‌ علمی دانشگاه شهید بهشتی، عضویت در هیات موسس و هیئت‌مدیره انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران و هیات مؤسس و هیات‌مدیره انجمن سرطان ایران بخشی از کارنامه کاری این استاد برجسته است.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار: کبری آقازری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید