خانه / دسته‌بندی نشده / تحصیل 50 هزار طلبه خواهر درمقاطع مختلف در جامعه الزهرا(س) قم

تحصیل 50 هزار طلبه خواهر درمقاطع مختلف در جامعه الزهرا(س) قم



به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود مدنی روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: درحال حاضر 12 هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی در سطوح مختلف مشغول به تحصیل هستند. که تلاش داریم تا پایان سالجاری زمینه جذب 2 هزار طلبه را فراهم کنیم.
وی با بیان این که بانوان جریان تاثیرگذاری درجامعه بشری هستند گفت: نقش بانوان در عرصه های مختلف از جمله انقلاب اسلامی پررنگ بوده است و تاکنون نیز درحوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی حضور فعالی داشته اند.
وی با تاکید برفعالیت های پژوهشی و تبلیغی درجامعه الزهرا گفت: کرسی های آزاد اندیشی که توسط رهبر انقلاب مطرح شده است، در شورای عالی فرهنگی و حوزه های علمیه مورد توجه قرار گرفته و درسال گذشته دراین مکان آموزشی 10 کرسی آزاد اندیشی علمی و ترویجی برگزار شد و درسالجاری نیز 10 کرسی آزاد اندیشی در نظر گرفته شده است.
مدنی افزود: تاکنون موفق به برگزاری کرسی های نظریه پردازی نشده ایم که در این خصوص باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
وی با بیان این که درصدد هستیم تا آموزش ها را پژوهش محور کنیم گفت: تلاش داریم حدود 30 مهارت پژوهشی به بانوان ارائه شود تا آنان توانایی کامل پژوهشی را داشته باشند.
وی گفت: در همین راستا امسال حوزه آزاد در جامعه الزهرا(س) راه اندازی شده است تا طلبه حق انتخاب استاد و متون درسی را به صورت گسترده داشته باشد.
مدنی با اشاره به فعالیت های تبلیغی این مرکز گفت: بانوان طلبه در مناسبت های مختلف به بیشتر مناطق کشور اعزام می شوند ضمن این که بانوان غیرایرانی نیز با تمام محدودیت هایی که در خصوص تبلیغ دین اسلام در کشورشان دارند اقدام به تبلیغ آموزه های اسلام می کنند.
مدنی تاکید کرد: هیچ پشتیبانی مالی از فعالیت های آموزشی و تبلیغی در کشورهای خارج صورت نمی گرد و این امر تنها به همت فارغ التحصیلان با توکل برخدا و استفاده از ظرفیت های خیران صورت می گیرد.
وی افزود: همچنین باید مجالس مذهبی و دینی خانگی ساماندهی و در این راستا از ظرفیت علمی بانوان طلبه استفاده شود تا متون غنی و معتبر تاریخی به مردم ارائه گردد.
مدیرجامعه الزهرا(س) با اشاره به این که از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه هنوز به 40 درصد از تحقق بودجه 96 دست نیافته ایم گفت: به دنبال برنامه ریزی هستیم تا منابع پایداری را برای این مکان تعریف کنیم و با استفاده از ظرفیت خیران به سمت استقلال از بودجه های دولتی حرکت نماییم.
وی از طراحی دوره فقه عالی در جامعه الزهرا(س) خبر داد و گفت: این دوره به صورت هشت سال طراحی شده است تا بانوان طلبه همراه با فعالیت های پژوهشی بتوانند ، صاحب نظرانی در عرصه فقه عالی شوند.

** مدیر سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) نیز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: علاقه مندان فرصت دارند تا 12 بهمن ماه با مراجعه به سامانه http://www.jz.ac.ir/ در سطوح مختلف این مکان آموزشی اقدام به ثبت نام کنند.
حجت الاسلام اباذر عمرانی ادامه داد: 31 فروردین ماه زمان برگزاری آزمون است که امسال برنامه ریزی شده است تا در استان های مختلف کشور برگزار شود.
وی با اشاره به این که سال گذشته بیش از هشت هزار تن در آزمون ورودی ثبت نام کردند گفت: از این تعداد بیش از 2 هزار تن موفق به ثبت نام شدند.
وی افزود: امسال 47 رشته دانشگاهی همسو با رشته های جامعه الزهرا(س) در نظر گرفته شده است تا بانوان دانشگاهی نیز بتواند در این مکان مشغول به تحصیل شوند.
وی از پذیرش بانوان غیرایرانی نیز خبر داد و گفت: این بانوان می توانند با مراجعه به سامانه جامعه الزهرا(س) به آدرس http://www.jz.ac.ir/ در قسمت بین الملل اقدام به ثبت نام کنند.
/8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید