خانه / دسته‌بندی نشده / تقویت زیرساخت های پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه باشد

تقویت زیرساخت های پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه باشد



به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج اظهار داشت: مسیر پیشرفت همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد از تحقیق و پژوهش آغاز می شود و باید شتاب بیشتری به این مقوله مهم در استان داده شود.
وی افزود: نمایشگاه هفته پژوهش سال جاری در یاسوج به لحاظ کمی و کیفی کیفیت مطلوبی داشته که بیانگر هوش، استعداد، نبوغ و توانایی علمی جوانان و نخبگان کهگیلویه و بویراحمد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار می رود سال های آینده در نمایشگاه های هفته پژوهش در یاسوج ارائه ایده ها و مقاله های علمی بیش از طرح های نظری شود.
احمدی عنوان کرد: به منظور پیوند روزافزون صنعت و دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد باید تلاش و اقدام بیشتری کرد.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ظرفیت های انسانی کهگیلویه و بویراحمد در کنار دیگر قابلیت های این استان از میانگین کشوری بالاتر بوده که هر دوی آنها مستلزم حمایت هر چه بیشتر است.
غلام محمد زارعی اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی برای رشد این استعدادها و ارتباط روزافزون صنعت و دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد همکاری خواهند کرد.
وی افزود: پژوهش، تحقیق و فناوری مقدمه ای مهم برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.
نمایشگاه هفته پژوهش هفت آذر سال جاری در آیینی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، رؤسای دانشگاه ها، دانشجویان و محققان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج مرکز این استان گشایش یافت و محل برپایی آن نیز محل نمایشگاه های دائمی شهرداری یاسوج واقع در بلوار کشاورز این شهر است.
این نمایشگاه به مدت یک هفته و تا 13 آذر سال جاری دایر بوده و ساعات بازدید از آن نیز 9 صبح تا 16 عصر است.
23 دانشگاه، دستگاه اجرایی و بخش خصوصی در این نمایشگاه حضور داشته و جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را ارائه داده اند.
این نمایشگاه دارای 62 غرفه بوده و متراژ آن نیز 2 هزار و 800 مترمربع است.
چهار تا 10 آذر سال جاری به نام هفته پژوهش نامگذاری شده و شعار آن نیز «پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری در خدمت تولید و اشتغال» است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7535/1662



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید