خانه / اخبار روز / تلاش برای برگزاری اولین همایش خیرین مدرسه‌ساز خوزستانی مقیم تهران

تلاش برای برگزاری اولین همایش خیرین مدرسه‌ساز خوزستانی مقیم تهران

علی قربانی در نشست رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اصحاب رسانه خوزستان که امروز (۲۵ فروردین) به صورت ویدئو کنفرانس در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته استان خوزستان در بحث مدرسه سازی دچار چالش اساسی شد. در جریان سیل بیش از ۱۱۴ مدرسه دچار آسیب شدند و ما باید این مدارس را برای مهر ۹۸ بازسازی می کردیم. همچنین در زلزله مسجدسلیمان بیش از ۶۰ مدرسه آسیب دید. با اینکه زمان کم بود اما تاکید شد تا بتوانیم خسارات را جبران کنیم و هیچ دانش آموزی بدون کلاس نماند.


به گزارش ایسنا، وی افزود: با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در بحث پروژه های مشارکتی شاهد افزایش اعتبارات نوسازی مدارس بودیم و تاکید شد که خیرین را به سمت مدرسه سازی هدایت کنیم.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: تحویل هزار و ۳۳۱ کلاس درس خوزستان در سال ۹۸ اتفاق خوبی بود. جلسه‌ای که سال گذشته با حضور خیرین و استانداران استان‌های سیل زده تشکیل شد، باعث شد که رشد بیش از ۶۵ درصدی مشارکت خیرین را داشته باشیم. علاوه بر اینکه مدارس سیل زده بازسازی شدند، ۵۵ مدرسه با بیش از ۳۰۰ کلاس درس جدید نیز از این اعتبارات درحال ساخت هستند.


قربانی در پایان با اشاره به تفاهم نامه‌ای که اخیرا میان سازمان نوسازی مدارس کشور و استانداری خوزستان منعقد شد، بیان کرد: نیاز مدارس استان به سیستم‌های سرمایشی تشخیص داده شد و تفاهم نامه‌ای در این خصوص منعقد شد. در حال برنامه ریزی برای برگزاری اولین همایش خوزستانی‌های مقیم تهران هستیم تا مشارکت خیرین را جلب کنیم.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید