خانه / دسته‌بندی نشده / تهرانی ها از ظهر پنجشنبه منتظر کاهش آلودگی هوا باشند

تهرانی ها از ظهر پنجشنبه منتظر کاهش آلودگی هوا باشند



مجید آزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: آلودگی هوا در تهران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ویژه در چهارشنبه به اوج خود می رسد که انتظار می رود با ورود سامانه بارشی نه چندان قوی ازنوار شمالی کشور و تاثیر بر روی هوای دامنه های جنوبی البرز، آلودگی از ظهر پنجشنبه در تهران به تدریج کاهش یابد اما تا قبل از ظهر هوا همچنان آلوده خواهد بود.
وی اظهار کرد: این سامانه بارشی از شمال و شمال غرب وارد کشور می شود که در روزهای جمعه و شنبه باعث بارش هایی در نوار ساحلی خواهد شد که البته بارش در روز شنبه محسوس تر است.
وی گفت: این سامانه موجب باران چندانی در تهران نمی شود اما باد به همراه خواهد داشت که همین مساله موجب شکستن پایداری و سکون هوا و در نهایت پراکندگی آلودگی هوا می شود.
آزادی افزود: خوشبختانه این سامانه هوای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و موجب کاهش آلودگی هوا از روز چهارشنبه در تبریز و ارومیه می شود.
وی با اشاره به اینکه این سیستم جوی قدرت زیادی برای بارش ندارد، گفت: اما سیستم دیگری اواخر هفته آینده از شمال و شمال غرب وارد کشور می شود که از قدرت بارشی نسبتا خوبی برخوردار است که بر روی نوار جنوبی البرز شامل تهران و البرز نیز تاثیرات خوبی خواهد داشت و بارش را شاهد خواهیم بود.
آزادی افزود: بنابراین هوای تهران در هفته آینده آلوده نخواهد بود، فقط در روز دوشنبه تا حدودی پایداری جوی خواهیم داشت اما چون روزهای قبل انباشت آلودگی رخ نداده بنابراین مشکلی ایجاد نمی شود و مجددا از روز سه شنبه شرایط به حالت عادی بر می گردد.
علمی ٩٠١٤ **1440
خبرنگار : کیمیا عبدالله پور** انتشار: گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید