خانه / دسته‌بندی نشده / توجه به دانشگاههای منطقه و رشد علمی توسعه پایدار اقتصادی را بدنبال دارد

توجه به دانشگاههای منطقه و رشد علمی توسعه پایدار اقتصادی را بدنبال دارد



به گزارش ایرنا عامر کعبی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم حرکت به سمت آموزش های کارآفرینانه و مهارت محور در دانشگاه های منطقه اظهار کرد: در بحث آموزش و رشد علمی منطقه حرکت خوبی صورت گرفته است، دانشگاه آزاد اسلامی آبادان می تواند با توجه به نیاز علمی منطقه آزاد اروند، محور علمی تجارت و بازرگانی اروند باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مطمئنا ورود به دانشگاه به منزله ورود به بازار کار نیست و باید برای دانش آموختگان دانشگاه های منطقه دوره های تکمیلی و مهارتی در بالاترین سطح برگزار شود تا فارغ التحصیلان منطقه به راحتی جذب بازار کار شوند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و گفت:در حال رایزنی برای ‘ارتقای دانشگاه آزاد آبادان به واحد بین الملل’ و ‘تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه’ از طریق وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم زیرا این امر می تواند منجر به رشد علمی و توسعه این واحدهای علمی گردد.
کعبی تصریح کرد:برگزاری دوره های مهارت محور و کارآفرینانه بر مبنای نیازهای امروز بازار کار و توجه به حرکت اقتصادی منطقه که بر مبنای تجارت، صنعت، کشاورزی و دریاست باید محور برنامه ریزی دانشگاه های منطقه برای ترسیم چشم انداز علمی و اقتصادی باشد.
7104/7165/6002
خبرنگار: مسعود گادار**تنظیم کننده:حمیدرضا ترابی فرد**انتشار: کبری آقازری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید