خانه / دسته‌بندی نشده / توسعه تجاری‌سازی رشته علوم انسانی از اولویت‌های معاونت علمی است

توسعه تجاری‌سازی رشته علوم انسانی از اولویت‌های معاونت علمی است



به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در دیدار با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به موضوعات علوم انسانی و اقتصاد فرهنگ با اشاره به تحصیل بیش از نیمی از دانشجویان کشور در رشته های علوم انسانی اظهار کرد: به همین دلیل در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر تجاری سازی این رشته کار کرده ایم و اقتصاد فرهنگ در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: باید در اقتصاد فرهنگ و هنر به دنبال ایده های جدید باشیم در غیر این صورت در این حوزه منفعل خواهیم شد.
به گفته ستاری، یکی از اقدامات معاونت علمی حمایت از ایجاد زیست بوم اقتصادی دانش بنیان در کشور است که این زیست بوم ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت از استارتاپ ها ایجاد می شود.
وی همچنین تصریح کرد: باید در داخل این زیست بوم ها خلاقیت های فرهنگی و هنری به وجود بیاید و نقش دولت در این زیست بوم ها ایجاد محیط کسب و کار باشد.
ستاری در ادامه اظهارکرد: در حال حاضر در اقتصاد جدید به مدلی رسیده ایم که چگونه می توان آموزش را به اقتصاد وصل کرد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهبود فضای کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر باید فرآیند و تعداد مجوزهای صادر شده را کاهش دهد، زیرا این کار به بهبود و تسهیل فضای کسب و کار بسیار کمک می کند.

**اشتغالزایی با رویکرد فرهنگی و هنری در کشور ضروری است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار، بر تعامل و همکاری این وزارتخانه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف اشتغالزایی در حوزه های فرهنگی و هنری کشور تاکید کرد.
وی افزود: از گذشته میان معاونت علمی و وزارت فرهنگ، تفاهم نامه های متعدد همکاری فرهنگی و هنری وجود داشته و لازم است بر اساس این تفاهم نامه ها با نگاه معطوف به اقتصاد فرهنگ و هنر پیش برویم.
صالحی ادامه داد: در این همکاری ها باید نقاط ارتباطی حداکثری را پیدا کنیم و با توجه به فرصت های اقتصاد فرهنگ و هنر که این وزارتخانه در حوزه های مختلف از جمله بنیاد ملی بازی های رایانه ای و غیره دارد، باید به فکر گسترش این همکاری ها بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مجموعه فعالیت ها و بخش های مختلف این وزارتخانه تصریح کرد: در حوزه دیجیتال ٤٠٠ مرکز دیجیتالی و حدود هزار موسسه دیجیتالی در کشور فعال هستند. فضای ارتباطی در این حوزه فرصت بزرگی در حوزه اشتغالزایی در بخش های فرهنگی و هنری ایجاد می کند که باید بر چگونگی بهره برداری از این بستر در جهت توسعه فضاهای کسب و کار فرهنگی و هنری توجه داشت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مرکز علمی آموزشی فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: این مجموعه نیز با توجه به تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلانی که دارد از دیگر فضای مورد توجه در موضوع کسب و کار فرهنگی مطرح است.
صالحی در ادامه با اشاره به سایر ظرفیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش های مختلف سینمایی، موسیقی، هنرهای نمایشی و تجسمی و غیره، افزود: در این بخش ها نیز انبوهی از فضاهای اشتغالزایی وجود دارد که باید برای بهبود فضای کسب و کار آن ها و چگونگی همکاری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بهره برداری از آن ها تدابیری اندیشید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیشتر اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه های علمی بوده و همکاری های این معاونت با وزاتخانه فرصت مناسبی را در راستای اشتغالزایی در بخش های فرهنگ و هنر ایجاد می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حوزه فرهنگ و هنر می تواند حوزه تجاری سازی در راستای اهداف اقتصاد فرهنگ باشد و در این میان از ظرفیت های کارآفرینان مولد نیز باید بهره برد.
علمی ** 1836 **
خبرنگار:یوسف درویشی*انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید