خانه / دسته‌بندی نشده / توسعه خدمات دیجیتال شهری راهکاری مهم برای مقابله با آلودگی هوا است

توسعه خدمات دیجیتال شهری راهکاری مهم برای مقابله با آلودگی هوا است



به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمد فرجود در دیدار با جمعی از فعالان استارت آپی افزود: مقوله «شهر هوشمند» از جمله برنامه های مهمی است که پیگیری خواهد شد زیرا امروز مردم تهران با چالش های مهمی رو به رو هستند و نیاز است که از مباحث کلی درباره شهر هوشمند فاصله بگیریم و به سمتی حرکت کنیم که شهر هوشمند در قالب خدماتی قابل درک و ملموس در زندگی مردم نقش آفرینی داشته باشد.
فرجود با تاکید بر ضرورت حرکت پرشتاب و همه جانبه در این زمینه یادآور شد: باور داریم مقابله و مرتفع کردن بسیاری از چالش های شهری که زندگی روزمره شهروندان و پایتخت نشینان را تهدید می کند مانند ترافیک و یا آلودگی هوا و آلاینده های زیست محیطی، نیازمند توجه ویژه به زیرساخت های ارتباطی و فناوری از جمله شبکه های پهن باند، فیبر نوری یا فناوری های اینترنت اشیا بوده که ما در دوره جدید نگاه مان در این زمینه بسیار جدی است.
وی ادامه داد: در همسایگی کشور ما و کنار خلیج فارس، شهر دبی با سرمایه گذاری و تمرکز بر حرکت به سمت شهر هوشمند و بهره گرفتن از اینترنت اشیا موفق شد در یک بازه زمانی به نسبت کوتاه، میزان استفاده از حمل و نقل عمومی را دو برابر افزایش دهد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به شرایط نامناسب آلودگی هوا در این روزها و گلایه های شهروندان اشاره و تاکید کرد: قبول دارم مساله آلودگی هوا تهدیدی پیچیده و چند وجهی و البته دارای چندین متولی است و این متولیان محدود به شهرداری تهران نیست و در بیرون از سازمان هم متولیانی دارد که همه باید پاسخگو باشیم.
وی ادامه داد: به همین علت نمی‌توان گفت که فقط با توسعه و بکارگیری ابزارهای فناوری اطلاعات این موضوع حل می‌شود اما تردیدی نیست که هوشمندسازی شهر تهران و سایر کلان شهرهای کشور با سرمایه گذاری و دعوت از بخش خصوصی و برنامه ریزی دقیق می تواند تاثیر بسزایی در این زمینه داشته باشد.
فرجود گفت: یکی از محورهایی که در هم افزایی با استارت آپ‌ ها و بخش خصوصی به آن خواهیم پرداخت موضوع آلودگی هوا خواهد بود و اعلام می کنم از ایده‌های آنها استقبال می‌کنیم.
جمعی از فعالان استارت آپ در بخش های مختلف امروز با مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران دیدار کردند.
اقتصام**2078** تنظیم کننده:محمد مهدی بهرامی **انتشار: محمد آجورلو



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید