خانه / دسته‌بندی نشده / توسعه فضاهای آموزشی و کیفی گرایی اولویت اصلی آموزش و پرورش مراغه

توسعه فضاهای آموزشی و کیفی گرایی اولویت اصلی آموزش و پرورش مراغه



به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی این شهرستان در سال های اخیر، توسعه فضاهای آموزشی با مشارکت خیران مدرسه ساز از مهمترین راهبردهای آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 46 هزار و 750 دانش آموز در مدارس دولتی و غیرانتفاعی این شهرستان تحصیل می کنند ادامه داد: در 2 سال گذشته آمار دانش آموزان مدارس این شهرستان بیش از یک هزار و 500 نفر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: با توجه به وجود برخی مشکلات اقتصادی، خیران مدرسه ساز در سال های اخیر نقش مهمی در نوسازی و بهسازی مدراس و افزایش فضاهای آموزشی این شهرستان داشته اند.
وی گفت: هم اکنون بیش از هفت مدرسه در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان توسط خیران مدرسه ساز در حال ساخت است که با بهره برداری از آنها، شاهد افزایش فضاهای آموزشی و کاهش کمبودهای موجود در این بخش خواهیم بود.
اسلامی با اشاره به تصویب قانون تصدی گری آموزش و پرورش در اداره مراکز پیش دبستانی افزود: مدیریت و نظارت بر فعالیت این مراکز از سال تحصیلی آینده به آموزش و پرورش شهرستان ها واگذار می شود.
مدیر آموزش و پرورش مراغه ادامه داد: آموزش مهارت های اولیه جامعه پذیری و اجتماع محوری از مهم ترین رویکردهای آموزشی در مراکز پیش دبستانی خواهد بود.
اسلامی اضافه کرد: از سال آینده تدریس زبان فارسی، انگلیسی یا دیگر زبان های خارجی در مراکز پیش دبستانی محدود شده و فقط به آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان و نوآموزان پرداخته می شود.
وی با تاکید بر توجه خانواده ها و اولیای دانش آموزان به تربیت صحیح علمی و اجتماعی گفت: خانواده ها در این زمینه باید دانش آموز محور باشند و از وارد آوردن فشارهای مضاعف به آنان برای کسب موفقیت پرهیز کنند.
هم اکنون بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید