خانه / دسته‌بندی نشده / جراحان گلستانی کلیه 3300گرمی وعفونی را از بدن یک بیمار خارج کردند

جراحان گلستانی کلیه 3300گرمی وعفونی را از بدن یک بیمار خارج کردند



به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بیمار خانم 42 ساله ای با بیماری پلی کیستیسک کلیه دو طرفه و مورد نارسایی مزمن کلیه بوده که بعلت عفونی شدن کیست کلیه راست و پاره شدن آن در فضای داخل شکم و ایجاد عفونت شکمی پیشرفته مورد جراحی قرار گرفت.
در این عمل جراحی کلیه راست بیمار با ابعاد 33 در 23 سانتیمتر بطور کامل خارج گردید و عفونت داخل شکم بیمار کنترل شد.
به گزارش ایرنا ابعاد طبیعی کلیه انسان 11در 6 سانتیمتر و وزن طبیعی کلیه 150 گرم در مردان و 130 گرم در زنان است.
علوم پزشکی گلستان اعلام کرد که دوره بعد ازعمل نیز بدون عارضه سپری و بیمار امروز با حال عمومی رضایت بخش از مرکز آموزشی درمانی شهید صیاد شیرازی گرگان ترخیص شد.
این جراحی توسط دکتر رضا افغانی متخصص جراح عمومی و فوق تخصص جراحی قفسه صدری و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و دکتر محمودرضا نصیری متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و فلوی اندواورولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه با موفقیت انجام شد.
بیماری پلی کیستیک کلیه یک اختلال ژنتیکی است که با ایجاد کیست های فراوان در کلیه منجر به بزرگ شدن آن و از بین رفتن نسج موثر و نارسایی مزمن کلیه می شود، ‘ ADPKD ‘بیماری پیشرونده با درگیری سیستم های متعدد شامل کبد ، طحال و پانکراس است.
عوارض این بیماری شامل درد شکم ، توده های کلیوی ، سنگ های کلیدی ، وجود خون در ادرار یا هماچوری ، فشار خون و عفونت مجاری ادراری است، عفونی شدن کیست های کلیه ازعوارض جدی و خطرناک این بیماری بوده که می تواند منجر به آبسه ، عفونت خون و مرگ گردد.
پاره شدن کیست های عفونی نیازمند عمل جراحی فوری بوده و خارج کردن کلیه عفونی و تخریب شده بصورت کامل درمان قطعی این عارضه است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید