خانه / دسته‌بندی نشده / جشنواره ملی دریا، زمینه ساز توسعه فناوری دریایی

جشنواره ملی دریا، زمینه ساز توسعه فناوری دریایی



به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، دکتر اسماعیل قادری فر افزود: در کنار انجام کارهای علمی و تحقیقاتی، جشنواره ملی دریا رویدادی برای ترویج فرهنگ استفاده از دریا به عنوان یک منبع عظیم خدادادی است.
وی اظهارکرد: در جشنواره ملی دریا در حقیقت نتیجه تلاش های علمی اساتید و نخبگان مخصوصا دانش آموزان و دانشجویان در طول یک سال گذشته برای توسعه فناوی دریایی به نقد گذاشته خواهد شد.
قادری فر با اشاره به برگزاری جشنواره ملی دریا در آبان ماه سالجاری و ارسال طرح های بسیار خوبی در حوزه دانش آموزی و دانشجویی به این جشنواره، بیان کرد:طرح های فناورانه این نوید را به ما می دهد که می توان در حوزه فناوری های دریایی همچون دیگر حوزه های فناوری خوش درخشید.
وی با بیان اینکه ایران در حوزه تولیدات علمی حوزه مهندسی دریا دارای رتبه ششم است و این جایگاه در دنیا مناسب و قابل ملاحظه است، در عین حال افزود: البته این ارزشمندتر می شود که این تولیدات علمی از طریق پلتفورم شرکت های دانش بنیان به محصول و فناوری تبدیل شود.
وی گفت: برای تولید محصولات فناورانه حوزه دریا می توان با به کارگیری فرزندان نخبه در این بستر و همچنین بازارسازی، از منظر اقتصاد دریایی رونق اشتغال و کسب و کار را شاهد بود و این یکی از اهداف مهم جشنواره برای پیگیری است.
قادری فر با بیان اینکه استارتاپ ها و رویدادهای کارآفرینی در کوتاه مدت چهره اقتصادی کشورها را دچار تحولات اساسی می کنند، گفت: اساس و پایه کار این رویدادها بر مبنای فکر، جسورانه بودن و بر مبنای خلق عادت و سنت شکنی است که بتوانند از منابع، بیشترین عایدی، راه حل و ایده های نوآورانه را کشف و از این منظر، حوزه های تخصصی همچون دریا را دچار تحول و تغییرات اساسی نمایند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم ستاد دریایی معاونت علمی بحث چالش های نوآوری به عنوان مقدمه ای برای شناسایی استارتاپ های فعال این حوزه است که طبق آن سعی می شود از طریق مراکز نوآوری و از طریق همان رویدادهای کارآفرینی جوانان بیشتری برای خلق ثروت از دریا درگیرموضوع کرد.
سومین جشنواره ملی’دریا مسیر پیشرفت’با هدف فرهنگ سازی و تامین نیروی انسانی خلاق و کارآمد برای صنعت دریایی کشور، از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با همکاری ارگان ها، با برنامه هایی جامع آبانماه سال جاری برگزار می شود.
برپایه این گزارش، این جشنواره شامل طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی، مسابقات دانشجویی، فیلم کوتاه دریا، ایده بازار دریایی و ربات های زیر دریایی، شناورهای هوشمند، مسابقات دانش آموزی، سخنرانی علمی و کارگاه های آموزشی و همچنین برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور است.
علمی ** 1836 **
خبرنگار:یوسف درویشی*انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید