خانه / دسته‌بندی نشده / جنبش های دانشجویی با مراجع عظام تقلید و علما دیدار کنند/لزوم تشکیل هسته های نخبگان

جنبش های دانشجویی با مراجع عظام تقلید و علما دیدار کنند/لزوم تشکیل هسته های نخبگان



به گزارش ایرنا، علیرضا باباخان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس، با تبریک 16 آذر روز دانشجو، افزود: مراجع تقلید، ائمه جمعه و سایر علمای برجسته در زمره عالمان ربانی قرار دارند، پیشنهاد بنده این است که دیدار دانشجویان با این گروه فرهیخته نیز برگزار شود تا ارتباط علم اندوزان با عالمان ربانی، روز به روز بیشتر تقویت گردد.
وی بیان کرد: افرادی همچون شهید چمران، شهید تهرانی مقدم و شهید شهریاری از جمله مصداق های عالمان ربانی در دانشگاه ها هستند که هم خود در مسیر رضای الهی می کوشند و هم شاگردانشان را به این مسیر دعوت می کنند.
وی ادامه داد: نظام آموزشی ما هنوز به خوبی از ظرفیت حضور عالمان ربانی در دانشگاه ها استفاده نکرده است؛ طرح هایی مانند تشکیل هسته های نخبگانی می تواند در ایجاد ارتباط میان عالمان ربانی و دانشجویان موثر باشد.
باباخان با ذکر روایتی از امام علی (ع) گفت: عالم ربانی، همچون شمعی است که سایر دانشجویان و طلاب و دانش آموزان باید گرد او جمع بشوند و باهم به سمت اهداف الهی حرکت کنند. اصلا نظام آموزشی در حوزه و دانشگاه بدون وجود عالم ربانی، معنا ندارد.
در روز 16 آذر 1332 در پی یورش نیروهای امنیتی و گارد رژیم ستمشاهی به دانشکده فنی دانشگاه تهران و درگیری میان آنان و دانشجویان، سه دانشجوی این دانشگاه به نام‌های آذر شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی شهید و گروه دیگری مجروح و بازداشت شدند.
روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید