خانه / اخبار روز / جهانگیری:خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران سرمایه‌ای بزرگ برای کشور هستند

جهانگیری:خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران سرمایه‌ای بزرگ برای کشور هستند

به گزارش ایسنا، جهانگیری در این جلسه از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای کشور یاد کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در جهت ارائه هر چه بیشتر خدمات به این عزیزان تلاش کند.
معاون اول رییس جمهور افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار اقداماتی که در جهت پاسداری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می دهد، هر چه بتواند خدمات خود را به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران افزایش دهد، این اقدامات شایسته در کارنامه عملکرد بنیاد ماندگار خواهد شد.
 جهانگیری با اشاره به گزارش عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 99 که در جلسه ارائه شد، از رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز نماینده ولی فقیه در این بنیاد بخاطر تلاش ها و پیگیری های انجام شده در راستای ارائه خدمات به خانواده های شهدا و ایثارگران در زمینه های مسکن، اشتغال و امور فرهنگی و اجتماعی قدردانی کرد.
معاون اول رییس جمهور در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر از جمله شهید مظلوم دکتر بهشتی اظهار داشت: همه باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کنیم تا بتواند گام های بلندتر و موثرتری در راستای ترویج و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و نیز ارائه خدمات به خانواده های شهدا و ایثارگران بردارد.
در این جلسه که نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز حضور داشتند، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از فعالیت های این بنیاد در سال 1399 ارائه کرد و به تشریح دستاوردهای حاصل شده در حوزه های تعاون و امور اجتماعی، بهداشت و درمان و امور فرهنگی پرداخت.
بر اساس گزارش سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1399 بخش عمده ای از معوقات و بدهی های بنیاد بالغ بر 8 هزار و 796 میلیارد تومان پرداخت شده و برای 16هزار نفر از ایثارگران و فرزندان شهدا و جانبازان اشتغال ایجاد شده است.
در این گزارش همچنین به انعقاد تفاهم نامه برای واگذاری زمین به 70 هزار نفر از ایثارگران جهت تأمین مسکن اشاره شد و توضیحاتی نیز در خصوص دستاوردهای بنیاد در حوزه بهداشت و درمان نظیر پوشش بیمه درمانی برای 2 میلیون و 300 هزار ایثارگر، بازسازی تمام آسایشگاه های جانبازان و پایش سلامت 90 هزار نفر از جانبازان، والدین و همسران شهدا ارائه گردید.
در ادامه این جلسه گزارشی نیز در خصوص وضعیت بودجه و اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شد و حسابرس حاضر در جلسه به تشریح صورت های مالی، ضوابط اجرایی بودجه و بازرسی ها پرداخت و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید